Thread Rating:
  • 0 balsis - 0 vidēji
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ASV 6 paaudzes lidaparāts
#1
Gaisa spēku priekšnieks: jaunais F-47 kā F-22 aizstājējs
2025. gada 21. marts | Džons A. Tirpaks

Gaisa spēki ir daudzsološi jauninājumi diapazonā, slepenībā analizētais dizains, izmaksas un lidmašīnu skaits, tās nākamās paaudzes gaisa dominējošajam cīnītājam - jaunam lidaparātam kristības F-47, kas aizstās F-22 gaisa kuģus.

Štāba priekšnieks ģenerālis Deivids W. Allvins, kurš 21. martā pievienojās prezidentam Donaldam Trumpu Baltajā namā, lai atklātu jauno Air Superyicy Fighter, pēc paziņojuma publiskoja paziņojumu, kurā tika piedāvāta daudz jaunu informāciju par NGAD, kas gadiem ilgi ir apslāpēta slepenībā.

"Neskatoties uz to, ko apgalvo mūsu pretinieki, F-47 patiesi ir pasaulē pirmais apkalpes loceklis sestās paaudzes cīnītājs," sacīja Allvins -acīmredzami domājot Ķīnu, kas nesen atklāja vairākus jaunus slepena izskata kaujas lidmašīnu veidus.

F-47 pievienosies B-21 bumbas sprādzienam Gaisa spēku sestā paaudzes flotē, - Allvins sacīja, ka šai jaunajai gaisa kuģu paaudzei būs “nākamās paaudzes slepenība, sensoru saplūšana un tālsatiksmes spējas, lai cīnītos pret vismodernākajiem pretiniekiem strīdīgā vidē”.

Gaisa spēku piegādātie F-47 apmetumi, kas apzināti slēpj daudzas tā īpašības, izraisa atšķirīgas atšķirības no piektās paaudzes lidmašīnām, piemēram, F-22 un F-35. Kamēr attēli parāda tradicionāli slepeno degunu un burbuļu nojumi ar noslīpētu čīnu un saplacinātu vispārējo fizelāžas formu, tie arī atklāj gan kanardus, gan spārnus ar atšķirīgu augšupvērstu leņķi, kas nav raksturīgas iepriekšējiem slepenajiem dizainparaugiem.

F-47 būs arī “ievērojami lielāks diapazons” nekā F-22, apgalvoja Allvins. F-22 diapazons ir vairāk nekā 1850 jūdzes ar divām ārēju spārnu degvielas tvertnēm, pirms tā ir jāpiepilda. Gaisa spēku vadītāji ir pārrunājuši iespēju, ka NGAD tiks uzbūvēts divos variantos - lielāks ar lielāku diapazonu, lai tiktu galā ar lielajiem Klusā okeāna teātra attālumiem - un mazāku lidmašīnu, kas vairāk piemērota īsākiem lidošanas attālumiem starp militārajiem mērķiem Eiropas teātrī.

Visu sakot, gaisa spēki paziņojumā sacīja, ka F-47 “atspoguļo ievērojamu progresu salīdzinājumā ar F-22”, un tam ir modulārs dizains, kas ļaus tai būt “dominējošai platformai nākamajām desmitgadēm”.

Allvins sacīja, ka X-Planes pēdējos piecus gadus ir pārbaudījuši NGAD tehnoloģijas, “lidojot simtiem stundu, pārbaudot visprogresīvākās koncepcijas un pierādot, ka mēs varam ar pārliecību virzīt tehnoloģiju malu”. Lidojošā kampaņa ir “paātrinājusi tehnoloģiju, uzlabot mūsu operatīvās koncepcijas un pierādīts, ka mēs varam šo spēju izvietot ātrāk nekā jebkad agrāk. Tāpēc šis cīnītājs lidos prezidenta Trumpa administrācijas laikā,” viņš sacīja.

Trumpa administrācija ilgs līdz 2029. gada janvārim, mazāk nekā četrus gadus pēc šī brīža. Salīdzinājumam-F-22 tika izvēlēts par uzlabotā taktisko cīnītāju konkursa uzvarētāju 1991. gadā uz pirmo ražošanas modeļa lidojumu sešu gadu laikā.

Gaisa spēku amatpersonas vispirms atsaucās uz Flying NGAD prototipiem 2020. gadā, un bijušais sekretārs Frenks Kendalls vēlāk atklāja, ka X-Plane prototipi lidoja pat agrāk nekā 2010. gadu vidū.

Allvins arī apsolīja, ka F-47 “maksās mazāk un būs vairāk pielāgojamas turpmākiem draudiem-un mūsu krājumā būs vairāk F-47”.

F-22 lidojošās izmaksas, kas ietver tikai vienas lidmašīnas būvēšanas materiālu izmaksas, un tajā nav ietverta pētniecība un attīstība, militārā celtniecība vai jebkura cita neregulāra inženierija-bija aptuveni 140 miljoni USD. Ieskaitot šos citus elementus, F-22 izmaksas palielina līdz aptuveni 350 miljoniem USD; Augstāks, nekā gaidīts, jo gaisa spēki bija izveidojuši programmu, lai iegūtu vairāk nekā 400 lidmašīnu, kas būtu sadalījuši attīstības un neatbilstošos izdevumus.

F-22 programma tika pārtraukta 186 ražošanas lidmašīnās. Gaisa spēku amatpersonas ir privāti apspriedušas NGAD spēku skaitu no 220 līdz 250 lidmašīnām.

Baltajā namā Trump teica: “Mēs nevaram jums pateikt cenu, jo tas atdotu daļu no lidmašīnas tehnoloģijām un daļu no lidmašīnas lieluma; tā ir laba izmēra lidmašīna.”

Allvins sacīja, ka F-47 būs arī “ilgtspējīgāks, atbalstāmāks un ar augstāku pieejamību nekā mūsu piektās paaudzes cīnītājiem”. Tās, visticamāk, ir atsauces uz strūklas zemas novērošanas virsmas apstrādes izturību; Maskēšanās pirmajās dienās šādai ārstēšanai, ieskaitot lenti un drīviju, bija darbietilpīgi jāveic ar rokām uz gaisa kuģu šuvēm, un šis process patērēja daudzas stundas apkopes laika starp lidojumiem.

Turpretī sestā paaudzes B-21 uzņēmums ir raksturojis kā “ikdienas skrejlapu” ar paskaidrojumu, ka tas ir saistīts ar izturīgāku un blakus esošāku slepeno virsmu un gaisa spēku uzturētāju iekļaušanu daudzās dizaina izvēlēs attiecībā uz šo gaisa kuģi. Tie paši principi, iespējams, tika piemēroti F-47 projektēšanā.

F-47 tika veidots arī ar “veidotu, lai pielāgotu” domāšanas veidu, sacīja Allvins, iespējams, atsauce uz digitālo dizainu un atvērto sistēmu arhitektūru, kas ļaus biežām programmatūras, sensoru un citu misijas pārnesumu maiņām. Viņš arī sacīja, ka cīnītājs “izvietošanai prasīs ievērojami mazāk darbaspēka un infrastruktūras”, kas liecina par samazinātu atkarību no zemes aprīkojuma un vairāk apkopei draudzīgām komponentiem.

Boeing šodien tika piešķirts līgums “Fonds inženierzinātņu un ražošanas attīstības posmā, kas ietver visu NGAD platformas aspektu nobriešanu, integrēšanu un pārbaudi”, teikts Gaisa spēku paziņojumā. “Šis posms novērtēšanai radīs nelielu skaitu testa gaisa kuģu. Līgumā ir iekļautas arī konkurences cenas sākotnējās ražošanas cenas cenas,” pieeja, kas līdzīga tai, kas izmantota ar B-21 bumbvedēju.

"Turpmākajos gados tiks noteikti turpmākie lēmumi par pamatiem un papildu programmas elementi, jo Gaisa spēki virza F-47 uz operatīvo izvietošanu," teikts dienesta paziņojumā.

Stīvs Pārkers, pagaidu prezidents un Boeing Aizsardzības, kosmosa un drošības izpilddirektors, sacīja: “Mēs atzīstam, cik svarīgi ir projektēt, būvēt un piegādāt sestās paaudzes iznīcinātāju spēju Amerikas Savienoto Valstu gaisa spēkiem. Gatavojoties šai misijai, mēs veicām visnozīmīgāko ieguldījumu mūsu aizsardzības biznesa vēsturē, un mēs esam gatavi nodrošināt visaugstāko un novatoriskāko NGAD Aircraft vēsturi, lai atbalstītu misiju.

Boeings sacīja, ka F-47 balstīsies uz “Boeing’s Fighter Legacy”, kurā ietilpst P-51 Mustang, F-4 Phantom, F-15 Eagle, F/A-18 Hornet un EA-18 Growler.

Gaisa spēki nekavējoties piedāvāja iemeslus, kāpēc Boeing tika izvēlēts pār Lockheed. Boeing ir apskatījis virkni programmisku kļūdu ar savu KC-46 tankkuģi, T-7 treneri un VC-25B prezidenta transportu, kas kopīgi izmaksāja uzņēmumam gandrīz 10 miljardu dolāru pārsniegtu izmaksu dēļ, ņemot vērā šo līgumu fiksēto cenu struktūru. Darbuzņēmējam ir bijusi arī virkne negadījumu un nopietnu kvalitātes aizbēgšanu no komerciālajiem lidmašīnām.

Tikmēr Lockheed ir saskārusies ar visu gadu ilgu piegādes aizturēšanu F-35 iznīcinātājiem, jo kavējas ar Jet tehnoloģijas atjaunošanas 3 jaunināšanas pārbaudi, kā arī hroniskas problēmas ar šī cīnītāja uzturēšanas izmaksām. Tomēr tas ir virzījis F-22 iespējas saglabāt tās kaujas spēju, jo ir attīstīta NGAD.

Boeings sacīja, ka “tehniskā un programmatiskā informācija [F-47] paliek klasificēta saskaņā ar Amerikas Savienoto Valstu nacionālās drošības un eksporta likumiem”. Paziņojumā Lockheed sacīja, ka tas ir “sarūgtināts par šo iznākumu” un “mēs gaidīsim turpmākas diskusijas ar ASV gaisa spēkiem”.

Allvins piedāvāja pārsteidzošu reaktīvās vispārējās iespējas aprakstu.

"Ar F-47 mēs stiprināsim savu globālo stāvokli, saglabājot ienaidniekus ārpus balansa un līcī," viņš teica. "Un, kad viņi uzmeklē, viņi neredzēs neko citu kā tikai sakāvi, kas gaida tos, kuri uzdrošinās mūs izaicināt."
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
« Vecāks | Jaunāks »


Pārlēkt uz:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)