Sveicināts ciemiņs |
Tev ir jāreģistrējas pirms vari ko šeit publicēt.
|
Lietotāji tiešsaistē |
Šeit ir 8 lietotāji tiešsaistē. » 0 biedrs(i) | 7 ciemiņš(i) Google
|
|
|
Kolektivais Putins |
Publicējis: Forumotajs - 2024-03-17 17:23 - Forums: Starptautiski notikumi
- Atbildes (1)
|
|
«КОЛЛЕКТИВНЫЙ ПУТИН»
Чуть ли не первым — еще в 2004 году — это выражение использовал Дмитрий Рогозин, тогда депутат Госдумы от националистического блока «Родина», впоследствии вице-премьер по оборонке и глава «Роскосмоса», а ныне сенатор от аннексированной Запорожской области. Журналисты спрашивали его, почему «Родина» выдвинула на президентские выборы явно технического кандидата, и он объяснял: тем самым блок поддерживает Путина. «Поскольку сам президент, очевидно, не будет участвовать в теледебатах, мы посчитали, что будем коллективным Путиным», — сказал Рогозин.
Потом он еще пробовал откреститься от этого высказывания:
«— Я говорил, что мы — спецназ Путина.
— Да нет, — перебивали его журналисты, — говорили, что и коллективный Путин тоже!
— Прямо так и сказал?
— Прямо так.
— Господи, чего только я не говорил!»
Здесь «коллективный Путин» — это, очевидно, коалиция политических сил в поддержку Путина. Причем вот парадокс: тот же Рогозин настаивал, что «Родина» — это оппозиционная сила, и яростно критиковал «Единую Россию». Путин мог обойтись без поддержки «Родины». А вот «Родине», чтобы быть «системной» партией, нужно было быть пропутинской.
В 2006-м журналисты Сергей Михеев и Владислав Сахарчук писали о «Единой России» как о «коллективном Путине». Дело было в середине второго путинского срока, когда все гадали, уйдет ли он с президентского поста и если да, то оставит ли преемника, и если да, то кого именно и как передаст ему ту широкую поддержку, которой сам пользуется.
По мысли Михеева и Сахарчука, партия как «коллективный Путин» должна была проделать все то, что в первые два срока проделал индивидуальный Путин: «вобрать в себя множество идеологий», привлечь «и западников, и патриотов, и часть либералов, и часть коммунистов, и огромную массу аполитичных россиян». Собственно говоря, с уходом Путина персоналистский режим должен был превратиться в партийный — самовоспроизводящийся и потому гораздо более устойчивый.
Как мы теперь знаем, правящей партии из «Единой России» не получилось. Если кто-то и пытался превратить ее из обслуги в реальный центр принятия решений, то у него не вышло. В 2011-м, когда Путин уже ушел, оставив преемника, и уже объявил, что возвращается, политолог Дмитрий Травин писал о «коллективном Путине» как о гипотетической «реальной партии власти». С его точки зрения, это был своего рода промежуточный вариант перерождения режима: не совсем демократия, не совсем диктатура, а этакое коллегиальное руководство, допускающее дискуссии внутри правящей группы (примерно как в Политбюро при поздней советской власти).
Но и этот сценарий не был реализован. Но «коллективный Путин» из политической речи не пропал — наоборот, в десятые его стало больше. Он не заменил индивидуального Путина, а скорее его дополнил.
«КОЛЛЕКТИВНЫЙ ПУТИН» — ЭТО ЭЛИТА?
Если понимать «элиту» не как «лучших людей», а как «людей, которые управляют страной», то да, именно в этом значении выражение «коллективный Путин» сейчас употребляется чаще всего. Вернее, это несколько пересекающихся значений.
Под «коллективным Путиным» могут подразумеваться люди, которые фактически являются проводниками воли Путина на ключевых должностях: министры, руководители силовых органов, спикеры палат парламента, губернаторы, главы партий, а также собственники и высшие менеджеры важнейших компаний, будь то «Газпром», «Ростех» или ВГТРК.
Может подразумеваться путинский ближний круг — те, у кого с Путиным не только профессиональные, но и личные отношения и кто при этом так или иначе участвует в принятии политических решений: Николай Патрушев, братья Ротенберги, братья Ковальчуки и так далее.
Может подразумеваться путинский клан: не все подряд крупнейшие чиновники, политики и бизнесмены, а лишь его ставленники и доверенные лица, присутствующие как в государственных, так и в бизнес-структурах. Они не подменяют собой всю систему управления, а скорее приглядывают за ней по поручению Путина.
Наконец, «коллективным Путиным» может называться вся система управления Россией, включая как формальные структуры (госорганы и корпорации с их иерархиями), так и неформальные (те же кланы). Собственно Путин в этой системе играет роль арбитра, гаранта договоренностей и верховного распределителя ресурсов.
Политолог Татьяна Становая в 2020 году писала, что, когда индивидуальный Путин тщательно самоизолировался во время пандемии ковида, он фактически самоустранился от повседневного управления Россией. Эту функцию взял на себя «коллективный Путин» — «безликий механизм из сотен тысяч технократов, действующих исходя из консервативных, охранительных побуждений».
Этот «коллективный Путин» действует по инерции, он не обладает собственной волей. И в этом его ключевое отличие от того же позднесоветского Политбюро. Любая инициатива требует не консенсуса и даже не поддержки большинства, а санкции одного конкретного человека — лично Путина. А сколько-нибудь радикальные инициативы вообще могут исходить только от Путина.
И когда индивидуальный Путин вновь проявил радикальную инициативу — полномасштабное вторжение в Украину, — «коллективный Путин», похоже, был так же шокирован, как и весь остальной мир. Политический обозреватель «Медузы» Андрей Перцев по итогам военного 2022 года писал, что «коллективный Путин» просто умер: коллегиальная система управления Россией перестала существовать, решения принимает только и исключительно индивидуальный Путин. А пока он сосредоточен на войне, все остальное должно функционировать на автопилоте.
Впрочем, в 2023 году руководитель Главного управления разведки Минобороны Украины Кирилл Буданов говорил о «коллективном Путине» как о реальном правителе России. По Буданову, «коллективный Путин» балансирует разные «башни Кремля» — а про индивидуального Путина непонятно даже, жив он вообще или нет; да это и неважно: его можно заменить двойником. Насколько серьезно Буданов все это говорил, решить трудно.
«КОЛЛЕКТИВНЫЙ ПУТИН» — ЭТО И ЕСТЬ РОССИЯ?
Существует и такая трактовка этого выражения.
Ее придерживаются многие, но, пожалуй, наиболее откровенно и внятно ее объяснила писательница Светлана Алексиевич. И относится эта трактовка не к устройству российской власти, а скорее к тому, какие идеи и эмоции лежат в основе этой власти, что обеспечивает ее сохранение.
Алексиевич много раз говорила (примеры: раз, два, три, четыре), что «Путин сидит в каждом русском человеке». Российское общество, по ее мнению, чувствует себя обиженным, обманутым, отверженным — и злится на все и вся. Это общество ресентимента. А индивидуальный Путин это общество возглавляет и олицетворяет. Он самоутверждается, помыкая другими и претендуя на роль вершителя судеб мира, — и общество ощущает, что самоутверждается вместе с ним.
В России Алексиевич повсюду различала «материю ненависти». Причем ненависти непредметной, «ненависти вообще: к богатым, соседям, туркам, таджикам — не имеет значения». Индивидуальный Путин воплощает эту всеобщую озлобленность — и срывает ее то на олигархах, то на ЛГБТК-людях, то на Украине.
Отсюда, по Алексиевич, и популярность Путина, и поддержка аннексии Крыма и полномасштабного вторжения в Украину. Дело тут даже не в рейтингах, которые можно измерить с той или иной погрешностью, а в том, что Путин, его политика и риторика точно соответствуют эмоциональному фону в России. Он говорит и делает именно то, чего большинство россиян хочет.
Тут Алексиевич парадоксально сходится во мнениях с Владиславом Сурковым с его концепцией «глубинного народа»: «Умение слышать и понимать народ, видеть его насквозь, на всю глубину и действовать сообразно — уникальное и главное достоинство государства Путина. Оно адекватно народу, попутно ему, а значит, не подвержено разрушительным перегрузкам от встречных течений истории».
Это самое любопытное. Утверждение «„Коллективный Путин“ и есть Россия» само по себе не содержит эмоциональной оценки. Его можно произнести как с восторгом, так и с ужасом. Ключевое в нем — представление о единых воле и разуме, которые якобы присущи 140 миллионам человек, об этих миллионах как о коллективной личности, у которой есть какое-то сознание, характер, опыт, переживания, интересы и так далее.
Такие коллективные личности существуют не сами по себе, а лишь постольку, поскольку люди верят в их существование. Если человек уверенно идентифицирует себя со страной, которую все норовят унизить и развалить, если это унижение и угроза развала для него личная проблема и он лично готов что-то по этому поводу предпринять, то он вместе с другими людьми, которые думают так же, и есть коллективная личность.
Какую-то другую коллективную личность составляют те, кто идентифицирует себя со страной, которая совершает военные преступления и устраивает репрессии, для кого опять же это личная проблема и кто готов что-то предпринять, чтобы это прекратить и, насколько возможно, исправить.
Эти многочисленные коллективные личности еще могут выяснять между собой, кто из них «настоящая Россия». И да, «коллективный Путин» в трактовке Алексиевич вполне может быть одной из таких личностей.
На этом месте возникает соблазн пошутить про расстройство множественной личности. Но в этом-то и самая большая проблема со всеми метафорами: они очень легко буквализируются. Если часто говорить о «коллективном Путине» или о России как личности, легко забыть, что Путин — это на самом деле конкретный человек, а Россия — это страна, состоящая из множества конкретных людей. Пусть мы уподобили одно другому. Это вовсе не означает, будто мы поняли, как устроены власть и общество.
Скорее наоборот, подменили понимание метафорой.
НЕОЖИДАННОЕ ОТКРЫТИЕ, КОТОРОЕ МЫ СДЕЛАЛИ, ПОКА ГОТОВИЛИ ЭТО ПИСЬМО
В знаменитом романе братьев Стругацких «Обитаемый остров» описана коллективная диктатура «Неизвестных Отцов» — хунты, состоящей из людей, чьи имена от публики скрыты. Советская цензура потребовала исключить из романа любые ассоциации с советской действительностью, включая русские имена, а «Неизвестных Отцов» заменить на что-то другое. Стругацкие переименовали их в «Огненосных Творцов». По воспоминаниям Бориса Стругацкого, лишь гораздо позже он понял, что «Отцы» вызывали «неуправляемые ассоциации» с «отцом народов».
https://us10.campaign-archive.com/?e=367...1a9b11582e
|
|
|
Akademiskā vienība Austrums (1883) |
Publicējis: Forumotajs - 2024-03-14 13:38 - Forums: Latvijas ikdiena un notikumi
- Nav atbilžu
|
|
Akademiskā vienība Austrums (1883)
Kas ir Austrums?
Akadēmiskā vienība, kas vienkopus pulcē nacionālās vērtībās, kultūrā un sabiedrības procesos ieinteresētus jauniešus.
Ko mēs meklējam?
Studentus un universitāti beigušos, kuri vēlas kļūt par daļu no tradīcijām bagātas studentu organizācijas un iegūt draugus uz mūžu.
Kāpēc?
140 gadu nepārtrauktas pastāvēšanas laikā jau divi mūsu organizācijas biedri ieņēmuši Latvijas Valsts prezidenta amatu. Tāpēc mēs ticam, ka arī “nākotnes prezidentam saknes ir Austrumā”!
Ko Tu iegūsi?
Pieredzi, draugus un kontaktus! Un ne tikai - Tu sadarbosies un mācīsies no dažādu nozaru mentoriem, saņemsi finansiālu atbalstu visa līmeņa studijām un akadēmiski pētnieciskajam darbam, izzināsi priekšlasījumus un lekcijas, kā arī pelnīti atpūtīsies kā ballītēs, tā arī izzinošos pasākumos kopā ar Latvijas un Igaunijas studentu organizācijām!
https://www.austrums.lv/
|
|
|
ASV aizliedz Tik Tok |
Publicējis: Forumotajs - 2024-03-13 23:00 - Forums: Starptautiski notikumi
- Nav atbilžu
|
|
Citāts:US House of Representatives overwhelmingly passes TikTok ban bill
Republican lawmakers approved the bill, in an unusual act of defiance against Donald Trump.
In a turnaround from his earlier stance, Trump on Monday said he was against a ban, mainly because it would strengthen Meta, the owner of Instagram and Facebook, which he called an "enemy of the people."
When Trump was president, he attempted to wrest control of Tiktok from ByteDance, but was blocked by US courts.
"I think it will die in the Senate," said representative Nancy Mace, a Trump ally. "This is not our job to do this."
Other efforts to ban TikTok have failed, with a bill proposed a year ago getting nowhere largely over free speech concerns.
|
|
|
Vai tu esi laimīgs Latvijā? |
Publicējis: Forumotajs - 2024-03-10 17:38 - Forums: Cita māksla un kultūra
- Nav atbilžu
|
|
Vai tu esi laimīgs Latvijā?
Igora Šuvajeva saruna ar vācu filosofu Vilhelmu Šmidu
Igora Šuvajeva
- Jau sešus gadus tu ierodies Latvijā, kāpēc?
- Tā ir mana apmātība. Man patīk šī mazā zeme, cilvēki, ainava. Es esmu zinātkārs cilvēks, alkstu jaunas pieredzes, vienmēr tiecos neaprobežoties tikai ar paša kultūru - ja dzīvo relatīvi noslēgtā kultūrā, kāda ir vācu kultūra, rodas ļoti lielas monotonuma bries mas. Tāpēc, kopš ievingrinājos domāt, ceļoju pa Eiropas rietumiem, jaunekļa gados reiz no saviem nelielajiem ietaupījumiem atlicināju naudu aviobiļetei uz Londonu un kādu pievakari ierados tur, nerezervējis vietu hotelī, un man arī nemaz nebija naudas vietas rezervēšanai. Staigāju pa naksnīgās Londonas ielām, guvu interesantu pieredzi un iepazinos ar interesantiem cilvēkiem. Ceļot Rietumeiropā ir ļoti viegli, bet kā gan es varēju nokļūt Austrumeiropā? Naktī no 9. uz 10. novembri 1989. gadā, kad līdzīgi citiem atrados uz Berlīnes mūra, es nolēmu izmantot jaunās iespējas. 1991. gadā es pirmo reizi ierados Rīgā, uz to mani vedināja senā ass Berlīne - Rīga. Rīga bija mīlestība no pirmā acu skatiena.
- Vai tu esi laimīgs?
- Ne jau laime mani tik ļoti interesē, tas ir tik nodrāzts jēdziens, ka neko īpašu vairs neizsaka. Es patiešām domāju, ka šim jēdzienam jāļauj atpūsties - jēdzieni galu galā ari ir tikai cilvēki, viņiem tāpat kā mums ir sava dzīve, dažkārt tie ir izsmelti, tad tiem jāliek miers, tie ieraujas sevī un aizmirstībā reģenerējas. Mani vairāk interesē piepildītā dzīve: dzīvot tā, lai nebūtu jānožēlo, dzīve bez nožēlas; pilnīgi izmantot savas iespējas, nenogulēt savu dzivi un pārāk vēlu pamanīt, ka neko no tās neesmu izveidojis. Ja kādu dienu nāksies atskatīties, gribu, lai varu teikt: tā bija bezgalīgi bagāta, skaista dzīve, no visas sirds esmu par to pateicīgs. Jā, dzīvei ir jābūt skaistai. Tas nozīmē, ka dzīvei jābūt apstiprināšanas vērtai, ka no visas sirds var teikt jā savai dzīvei.
- Kādi ir tavi plāni Latvijā?
- Liela daļa no manis iecerētā ir izdarīta. Es vēlējos ceļot, sekojot Herderam, 200 gadu vēlāk iepazīt latviešu kultūru un cilvēkus, spēcināt jaunos cilvēkus, līdzīgi Herderam kopā ar viņiem pārdomāt, ko nozīmē pašiem
noteikt savu dzīvi, strādāt kopā ar draugiem un palīdzēt viņiem izveidot tiltus uz Rietumeiropu. Pats cerēju gūt jaunu pieredzi, ari pieredzi par sevi pašu - un pieredzi tiešām esmu guvis bagātīgu... Tagad, piemēram, es zinu, cik viegli izlutinātais Rietumu ķermenis salūst zem Austrumu grūtās dzīves sloga. Taču tas mani neatturēja turpināt savu darbu. Man bija šāds plāns: kopā ar studentiem vēlējos pārstrādāt filosofijas vēsturi, lai atrastu to, kam ir kāda nozīme dzīves mākslas filosofijā. Es domāju, ka studentiem, atrodoties pilnīgi jaunā situācijā, tas būs ļoti svarīgi, lai labāk tiktu galā ar laika izaicinājumu. Arī pats cerēju pamatīgāk iepazīties ar šo vēsturi, lai, izmantojot šo bāzi, uzrakstītu jaunu dzīves mākslas filosofiju. Rezultāts, var gadīties, būs redzams
jau šogad, kad iznāks manas grāmatas Dzīves mākslas filosofijas latviešu tulkojums. Par tapšanas procesu liecina jau pārtulkotā un izdotā grāmata Dzīves māksla - izaicinājums tagadnei.
- Kā tu dažos vārdos formulēsi dzīves mākslu?
- Pašam veidot savu dzīvi, veikt apzinātu izvēli, kas skar paša dzīvi, un tikt galā ar visu to, ko nevar izveidot tā, kā paši vēlamies. Taču dzīves mākslas filosofijā nav tas pats, kas dzīves māksla, tā ir pārdomas par to, kas ir svarīgs apzinātai un vēlamai dzīvei, izpētot visas sastāvdaļas, kas nepieciešamas skaistai dzīvei, lai atsevišķais indivīds tad atkal varētu pats tās salikt kopā. Še ietveras arī sabiedriski un politiski elementi.
- Pienākums un atbildība. Kas, tavuprāt, ir atšķirīgs šajos jēdzienos un līdz ar to arī cilvēka izturēšanās veidā?
- Ar pienākumiem pārsvarā izprot heteronomas, citu uzliktas izturēšanās normas. Šādus pienākumus es neatzīstu. Es esmu pilnīgi brīvs cilvēks, taču šo brīvību es varu uzturēt tikai tad, ja nevis pilnīgi patvaļīgi to izdzīvoju, bet gan pats nosaku robežas, izveidoju formu, dzīvoju pašatbildīgi, proti, pildu autonomus pienākumus. Nevienam nav mani jāmudina, es pats sev pieņemu likumu, un tas var nozīmēt, ka es uzņemos ari atbildību par citiem, pirmām kārtām jau par bērniem (man pašam ir
četri bērni), kas paši vēl to nespēj īstenot. Autonomija nozīmē būt atbildīgam, jo pats esi to izvēlējies, un tikai tā pēc. Nav šaubu, ka tā pamatojums ir dzīvot patiesībā, t.i, būt patiesam un atklātam pašam pret sevi, būt skaidrībā par to, ko gan patiesībā dara, kā dzīvo; antīkajā pasaulē to sauca par parrēsiju.
- Vācijas skolās ir mācību priekšmets, ko var dēvēt par dzīves mākslu.
- Tā nu gluži vēl nav, bet kas gan var būt svarīgāk, kā skolā mācīties dzīvot? Tā taču ir Vakarzemes skolas ideja. Ikdienas mācību rutīnā to itin viegli aizmirst, atsevišķie priekšmeti izvirzās priekšplānā, bet kāpēc gan nepadarīt par mācību priekšmetu dzīves vei
došanu un dzīves mākslu? Pārstrukturējot no jauna izglītības sistēmu Austrumvācijā, Branderburgas zemē bija tik daudz drosmes, lai izveidotu šādu jaunu priekšmetu Dzīves veidošana - ētika - reliģiju zināšanas. Šajā priekšmetā centrā ir jautājums par dzīves veidošanu, saistot to ar ētiku, kā ari ar reliģijām. Tā būtu ļoti laba ideja ari Latvijai.
- Arī Latvijā šajā ziņā tiek veikti pirmie soļi. Bet kas varētu būt Latvijai svarīgs?
- Latvija ir ceļā uz Eiropu. Cilvēki vēl īpaši to neizjūt, taču visas svarīgās strukturālās izvēles ir izdarītas, zemes modernizācija ir sākusies, un desmit gados Latvija kļūs par Eiropas savienības locekli. Kultūras aspektā tas nozīmē, ka Latvija kļūs par laika kultūras pārstāvi. Latvijai tas būs pilnīgi kaut kas jauns, jo tā aizvien nedaudz dusējusi Eiropas aiz mirstajā kaktiņā. Taču tā nepazaudēs ari savu telpas kultūru, par to liecina visa zeme. Svarīgi būtu investēt valodās - ne tikai valstiski, bet ari personiski; valodas ir tilti uz citām kultūrām, un Latvijai eksistenciāli ir nepieciešami šie tilti. Lielais nedrošības faktors ir Krievija. Krievijā, to es iemācījos šajā zemē, var notikt itin viss, tā ir austrumu neierobežoto iespēju zeme. Tomēr Latvijai vajadzētu atbrīvoties no baiļpilnās fiksācijas uz Krieviju. letekmēt šo Molohu tik un tā nevar, bet jāprot dzīvot ar dotumiem, ko nevar mainīt. Turklāt tur ir pietiekami daudz cilvēku, kas patiesi meklē izeju no šīs ligas, un ar viņiem vajadzētu sadarboties.
- Vai tu arī pats ko dari šajā ziņā?
- Es labprāt iepazītu Eiropu ari no citas puses, proti, no tās dienvidu robežu puses. Tāpēc es ceru uz viesdocenta vietu Tbilisi, gluži kā šeit Rīgā - jau divus gadus gatavojas tam, ari tur pastāv ārkārtīgi interesanta kultūra. Tādējādi ceru iegūt pēc iespējas pilnī
gāku jēdzienu par Eiropu, nevis teorētisku, bet gan praktiski piedzīvotu jēdzienu, kas sevī ietver īstus cilvēkus, viņu raksturus un problēmas. Varbūt es pat iegūšu Eiropas ideju, bet īpaši es to nemeklēju, jo pilnīgi apzinos, ka Eiropa ir nevis pasaule, bet gan Āzijas kontinenta neliela pussala - raugoties uz planētu kopumā, to varētu pat ne pamanīt. Un galu galā - patlaban runa ir par dzīvi pasaules sabiedrībā, par šādas sabiedrības dibināšanu. Tas ir daudzu atsevišķo indivīdu uzdevums, ja negrasās to atstāt valdību ziņā.
http://periodika.lv/periodika2-viewer/?l...le:DIVL301
|
|
|
Starptautiska sieviešu diena 2024 |
Publicējis: Forumotajs - 2024-03-08 11:22 - Forums: Sveicieni
- Nav atbilžu
|
|
Šajā Starptautiskajā sieviešu dienā, 2024. gada 8. martā, pievienojieties Apvienoto Nāciju Organizācijai, lai svinētu tēmu “Ieguldiet sievietēs: paātrināt progresu”.
Pasaule saskaras ar daudzām krīzēm, sākot no ģeopolitiskiem konfliktiem līdz strauji augošam nabadzības līmenim un klimata pārmaiņu pieaugošajai ietekmei. Šīs problēmas var risināt tikai ar risinājumiem, kas dod iespējas sievietēm. Ieguldot sievietēs, mēs varam rosināt pārmaiņas un paātrināt pāreju uz veselīgāku, drošāku un vienlīdzīgāku pasauli visiem.
This International Women’s Day, 8 March 2024, join the United Nations in celebrating under the theme Invest in women: Accelerate progress.
The world is facing many crises, ranging from geopolitical conflicts to soaring poverty levels and the escalating impacts of climate change. These challenges can only be addressed by solutions that empower women. By investing in women, we can spark change and speed the transition towards a healthier, safer, and more equal world for all.
|
|
|
[LV|EU] Tornis, 18.sezona |
Publicējis: Forumotajs - 2024-02-26 22:20 - Forums: ArmA3
- Atbildes (5)
|
|
Tā kā 17 sezona ar viesiem viņas gļukiem ir oficiāli nobeigta, jāsāk tomēr meklēt ko īsti spēlēt 18 sezonā. Un uz šo brīdi varētu turpināt trūcīgo karavīru stilu un izmēģināt spēlēt, ko no Antistasi Ultimate sērijas: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...3020755032 teiksim: CBF frakcijas, kas balstītas uz RHS iekš Chernarus 2020
3CBF
[*]Era: Modern
[*]Factions: AAF, Russian Federation, ARD, CDF, HIDF, LDF, TKA, US Army, USMC.
[*]Balancing: RHS
https://github.com/SilenceIsFatto/A3-Antistasi-Ultimate
Modliste:
Antistasi_Ult.html (Size: 6,43 KB / Downloads: 16)
Un servera ielādei: https://official-antistasi-community.git...-up-a-game
Un būs jāizmanto pirmskara ace iestatījumus
|
|
|
|