2023-06-20 21:26
Citāts:I daļahttp://www.vak.lv/publications/vis34567.htm https://web.archive.org/web/201003141651...s34567.htm
7.nodaļa. Civilizācija krustcelēs. Kāda ir izvēle?
Krīzi civilizētā pasaulē iespējams pārvarēt divos veidos.
Pirmais no tiem paredz pasaules industrialisma "pāraugšanu" ar tā plēsonīgo un laupītājattieksmi pret dabu un cilvēku, ar bezgalīgu un bezjēdzīgu patēriņa eskalāciju "kodolā" un pāreju uz "pirmatnējo" postindustrialismu. Tādā gadījumā atjaunojas cilvēku solidaritāte, kas apvienojas ar saimnieciskās patērēšanas ekoloģiskām un ekonomiskām formām, ar pašu mūsdienīgako zinātni un ētiku.
Otrais ceļš paredz visas Zemes kā resursu avota pilnīgu pakļaušanu "pirmajai pasaulei". Seko cilvēces sadalīšanās divos apakštipos, kas atrodas nāvīgā aukstikarstā karā. Uzvarētaji veidos "zelta miljardu", kuru veidos internacionālu rasi ar pilnīgi citu morāli un citam tiesību normām, kā "uzvarētie". "Uzvarēto" reproduktīvās funkcijas tiks regulētas, izejot no "vispārcilvēciskajām vērtībām", (reāli šīs grupas cilvēku skaits strauji samazināsies). Tā "uzvarēto" daļa, kas tiks atstāti dzīvi, tiks kontrolēta ar pašiem cietākajiem līdzekļiem no "laba un ļauna tās puses".
Neoliberalisms virza uz otro izvēles variantu. Un tās ir ne jau vienkārši ekonomiskas un ģeopolitiskas intereses, šī izvēle ir filosofiska, un pat reliģiska. Tā nozīmē "zelta miljarda" cilvēka "radīšanu", jauna "pārcilvēka" rašanos un industriālisma dievcīņas (titāniskā) projekta nobeigšanu. Neoliberalisma garīgais līderis F. fon Haieks piedāvā amputēt dabiskos cilvēcisko solidaritātes un līdzcietības instinktus. Šis jaunais solis pretī brīvībai ir pretrunā ar cilvēka bioloģisko dabu, kurai evolūcijā iedzimtais grupas instinkts bija un ir ar milzīgu nozīmi. "Līdzcietības gēna" mākslīga nomākšana cilvēka dvēselē jau bieži izsaukusi smagas sociālās slimības (narkomānija, psihozes) un postošus periodiskus atgriešanās pie grupas solidaritātes uzliesmojumus nacisma formā. Tagad jaunums ir tas, ka šis vairs nav pierastais vienas valsts, valsts-nācijas nacisms. Tā ir "zelta miljarda" sakopošanās par jaunu globālu kungu rasi, lai novērstu "nabago revolūcijas" draudus. Mēs skaidri redzam 1990-o gadu neoliberalismā četru nacisma dzimtpazīmju sisntēzi. Atteikšanās no demokrātijas kā "nespējīgas tikt galā ar globālām problēmām", Atteikšanās no brīvā tirgus attiecībās ar "svešajiem", orientācija uz ģenerālplāna administratīvajām komandsvirām. Nepieciešamība radīt sevišķu augstāko rasi "zelta miljardu". Dabiskās, tradicionālās valodas aizstāšana ar "jaunvalodu", kurā pilnīgi izkropļota (KĀDA apzināti principiāli izmainīta) vārdu jēga.
Globālās varas kursa maiņa virzienā uz nacismu – tas tad arī ir tā "tektoniskā nobīde", tā "varas revolūcija", uz kuru dod mājienu filosofi. Pagaidām pa-Saule vel atrodas nestabīlā līdzsvarā – izvēles monēta vēl nav mesta. Uz nacisma pusi svaru kauss strauji pavirzījās neoliberālās revolūcijas rezultātā PSRS.
Tiesības dzīvot uz Zemes humānisti tagad atstāj tikai katram ceturtajam! (Esot) nepieciešama cilvēces (KĀDA vadīta) selekcija, un tās ideoloģiskajai pamatošanai tika virzīti milzīgi kultūras nozares spēki. Radikāļi atdzīvināja pārcilvēka kultu, nožēlojamu Nīčes imitāciju. Tas antropoloģiskais modelis, ko eirocentristi-radikāļi ielika ideoloģiskās pieejas pamatā, ved uz niecīga mazākuma diktatūru, pārliecinātu, ka viņi ir izvēlēti komandēt pār pūli – ne-Cilvēkiem. Cilvēce sadalās apakštipos; "mazākums" ("drošie un stiprie" - Beauty and Bold) nomāc vairākumu ("vājos"). Brīvības un progresa nesēji ir "cilvēcisko baru", mežoņus, ekspluatējošais mazākums. Sabiedrības apziņā ieveido "bioloģisko" argumentāciju pieradījumam tam, ka mums it kā notikusi iedzīvotāju masas ģenētiska izviršana, kamēr BB Nīčes klasifikācijā jau pacēlušies augstāk par kategoriju "bioloģiskais cilvēks".
Par mūsu vietējo mazo "zelta miljarda" variantu tapuši "jaunie ukraiņi" – daudznacionāla pavisam citā ekonomiskajā, tiesiskajā un ētiskajā telpā dzīvojoša salīdzinot ar iedzīvotāju pamatmasu aicināto kasta. Tiek cerēts, ka viņi jau arī veidos Ukrainas kvotu ietveršanai "zelta miljardā". Visa ideoloģiskā sagatavošanās ukraiņu sa-dalīšanai divās rasēs bija sevišķi nežēlīga un agresīva, tā šokē ar apvainojošu terminoloģiju un frazeoloģiju, kas tika pārlieta pār "veco ukraiņu" galvām.
Ko nozīmē formula "vispārcilvēciskās vērtības"? Nozīmē, ka vērtībām tiek piešķirtas bioloģiskas cilvēka īpašības status. Tātad tie etnosi, kuri vai nu noliedz vai nesaprot aicināto "vispārcilvēciskās" vērtības, nav vairs gluži pieskaitāmi pie cilvēkiem. Kas tad sastāda "vispārcilvēcisko vērtību" sarakstu, kuras kalpo par kritēriju pieskaitīšanai tam vai citam apakštipam? Taisni tie, kas ietilpst nenosauktajā pa-Saules valdībā. Kad mums pārbūves laikā cēla priekšā šo sarakstu, bija acīmredzami, ka runa ir par sevišķi trulu Rietumu vērtību sarakstu, pat šaurāku – judeoprotestantiskajām vērtībām. Piemēram, tāda vērtība kā "brīvība" (kuras it kā nav mūsu tautām) formulēta stingri protestantiskos jēdzienos, kā indivīda brīvība, bet ne kā baznīcas personības (cobornoi ļičnosķi). Uz šīs vispārideoloģiskās bāzes konkrētizējās parciālie apgalvojumi, kas arvien ciešāk tika piesaistīti "zelta miljarda" idejai.
Tā nu pretēji objektīvajai realitātei, kurā redzams, ka ekoloģiskās krīzes cēlonis ir kritiskas tehnogēnās slodzes, tas ir, burtiski: "ekonomikas un zinātniski tehniskā progresa hipertrofēta, ar kopattīstību nesabalansēta faktiski parazītizaugsme"[], pie kam šīs slodzes rada neliela, praktiski neaugoša un morāli-ētiski stagnatīva industriāli-tehnokātiski attīstīto valstu iedzīvotāju populācija, - pretēji šai realitātei koncepcijas autori apsēstībā izdara maltusiānisku secinājumu: vainīgi pārak ātri vairojošies "nabadzīgo" valstu iedzīvotāji. No[Šīs] cilvēces mākslīgi izdalītās "aicinātās tautas" - "zelta miljarda" - koncepcija bez šaubām ir utopiska. Šī utopija radusies kā atbilde uz idustriālisma un industriālās civilizācijas vispārējo krīzi. Šīs utopijas folozofiskais pamats ir pesimistiskais individuālisms, cilvēku kopienas solidaritates saišu saraušana, atteikšanās no reliģiskās brālības un kolektīvās nākotnes glābiņa.
Tie, kas sevi uzskata par "aicinātajiem" un "zelta miljardam" pieskaitāmajiem, arvien vairāk izjūt sevi ka aplenktā cietoksnī, kurā draud ielausties ātri vairojošās izsalkušo nabagu orda. Principā nerealizējamā "zelta miljarda" utopija tomēr rada augošu agresivitāti ideoloģijā, kultūrā, politiskajā un aizsardzības-militārajā jomā. Jau ir visas pazīmes jaunas globālas fašistiskās ideoloģijas konsolidācijai, kas var iniciēt vispostošākās norises. Pieņemt vai nepieņemt "zelta miljarda" ideju – tas ir morālas un reliģiskas izvēles jautājums, jo ideja ir radikāli antikristietiska, antiislāmiska un vēl jo vairāk antibudiska. Uz neoliberālās un eiropocentriskās ideoloģijas viļņa Ukrainā daļa inteliģences acīmredzot ļāvusies šīs utopijas kārdinājumam un ir tās radikālā proponētāja. Šī daļa patreiz ir ar ievērojamu ietekmi uz politisko režīmu. Kas attiecas uz mūsu zemi, tad virkne pazīmju norāda uz to, ka tā pa-saules elites daļa, kas nosaka ekonomisko un militāro politiku, kas kontrolē masu informācijas līdzekļus, nekādā gadījumā neiekļaus Ukrainas tautu to vidū, kam ir izredzes iekļūt "zelta miljarda" šķirstā.
Tomēr rodas iespaids, ka daļa "jauno ukraiņu" domā savādāk, tāpēc paātrinātos tempos notiek "iznīcības sabiedrības" veidošana [, lai nebūtu šādu savādāk domājošo].
Nu oriģinālajā vietnē, diemžēl, šī lapa ir izņemta - varbūt ielausašanās, varbūt vienkārši dēl kvalitātes trūkuma.
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs