Krievijas federācijas īpatnības
#20
Krievijas un Ukrainas karš
“Propagandas nodarbības visiem”: Krievijas kara mācību programma ir izpausta

Krievijas skolas darbiniekam tika uzdots nofilmēt jaunu mācību programmu. Viņš dalījās ar kadriem ar amerikāņu filmas veidotāju un aizbēga.
Pāvels Talankins pasmaida, skatoties uz leju, turot savu kameru.
Pāvels Talankins riskēja ar Krievijas dusmām, slepeni daloties ar jaunas kara laika izglītības programmas kadriem ar ASV filmas veidotāju par viņu dokumentālo filmu “Neviens” pret Putinu
Autors Niko Vorobyov
Publicēts 26. februārī 2025. gada februārī

Pāvela Talankina filmā, neviena pret Putinu, viena aina attēlo Krievijas skolotājus, kas cīnās, lai izskaidrotu Maskavas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā viņu skolēniem, kas sākās kara sākumā.

Nevar teikt “denazifikācija”, vārds, kuru Kremlis bieži izmanto, lai attaisnotu tā uzbrukumu. Tomēr vēlāk vēstures skolotājs nevilcināsies.
“Hibrīda kara ekonomiskā sastāvdaļa, tās ir sankcijas pret mūsu valsti,” viņš stāsta 12 un 13 gadus vecu cilvēku klasei. “Jūs jau zināt, ka Eiropa, nevis Krievija, tagad visvairāk cieš no šīm sankcijām… vietējo lauksaimniecības produktu nav: nav kviešu, eļļu un tā tālāk. Nu, labi, Francijā viņi ir pieraduši ēst austeres un vardes. Tie ilgs kādu laiku. Bet kā ir ar citiem, piemēram, Angliju? ”

Kopš karš izcēlās pirms trim gadiem, klases telpas, lekciju zāles un pat bērnudārzi visā Krievijā ir atspoguļojuši jauno parasto militarizēto mācību programmu, kuru kritiķi apsūdz bērnu indoktrinēšanā karojošā ideoloģijā.

Talankin dokumentālās filmas mērķis ir atklāt, kā “īpašā militārā operācija”, kā oficiāli tiek saukta par iebrukumu, ir izplatījusies valsts skolās.

“Karus uzvar nevis komandieri, bet gan skolotāji,” filmas arhīva materiālos stāsta Krievijas prezidents Vladimirs Putins.

Kopš 2018. gada Talankins bija strādājis Karabash pamatskolā Nr. 1 nelielā rūpniecības pilsētā ar tādu pašu nosaukumu Urāla kalnos. Viņš plānoja tādus pasākumus kā koncerti un skolas diskotēkas, kā arī bija skolas izraudzītais videogrāfs.

Drīz pēc kara sākuma Izglītības ministrija viņam uzdeva nofilmēt, kā viņa skolā tiek īstenota jaunā patriotiskā programma.

Bet viņš Al Jazeera stāstīja, ka, tā kā viņš jutās “salauzts” ziņās par iebrukumu un uzskatīja to par “nesaprotamu”, ka viņš būs spiests piedalīties darba programmā, viņš slepeni dalījās kadros ar amerikāņu filmas veidotāju Deividu Borenšteinu.

"Kara sākumā karavīru un militārpersonu atbalstam tika rīkoti dažādi īpaši pasākumi," sacīja Talankins.

“Bērniem bija jānogriež dziesmas, jālasa dzejoļi, jāizgriezti baloži un jāpieliek tās uz logiem. Mans uzdevums bija to visu nošaut un publicēt ar hashtags… tā, lai sabiedrība radītu iespaidu, ka visi to masveidā atbalsta. ”

Krievijas izglītības sistēma ir kapitēta kopš 2022. gada.

Vēstures nodarbības ir pārveidotas par Kremļa pašreizējo ģeopolitisko skatījumu. Vairākas skolas tagad rīko mini muzejas un izstādes par karu. Viena bashkortostan lauku skola ir karājusi vietējo karavīru portretus, kuri ir miruši frontes līnijās, kā arī ikdienas priekšmetus no kaujām, piemēram, mitras salvetes.

Iknedēļas nodarbības tika ieviestas 2022. gadā ar reklāmkarogu “svarīgām sarunām”. Viņi uzsver pienākuma nozīmi savai valstij un pašpārliecinātības un militārās vēstures tēmām, piemēram, Padomju varonība Otrajā pasaules karā. Viņus pat māca bērnudārzos. Katrai nodarbībai pirms tam tiek pacelts karogs un izpildīts Krievijas valsts himna.

"Sākumā bija katru pirmdienu un tad ceturtdienās," sacīja Talankins. “Nodarbības tika plānotas pilnībā, no sākuma līdz beigām: ko skolotājam vajadzētu teikt, un kad? Kādi jautājumi būtu jāuzdod bērniem? Kādas prezentācijas būtu jāizmanto? Viss ir labi pārdomāts, un es biju mazliet aizvainots, [un man likās] žēl skolotāju, jo skolā mums nav pietiekama aprīkojuma. Nav mācību grāmatu, skolotājiem nav rokasgrāmatu. Tādā pašā veidā viņi varētu izskaidrot fiziku, viņi varētu darīt [jebkuru citu tēmu], piemēram, šo, bet tas tā nav. Bet viņiem ir viss šis spēks propagandai. ”

Savā filmā ir redzams, ka viens skolotājs stāsta garlaicīgu bērnu grupai: “Ja jūs dzīvojat mūsu valstī un nemīlat to, tad jūs esat parazīts. Aiziet. ”

Turklāt ārpusklases aktivitātes, piemēram, treniņi un gājieni, kurus vada veterāni, kuri ir dienējuši Ukrainā, granātu metu konkursos un nodarbības, lai iestudētu disciplīnu studentiem, ir paredzētas patriotiskas degsmes veidošanai.

Kopš 2023. gada militārās apmācības, ieskaitot šaujamieročus, ir atkārtoti ieviestas skolās, kas ir prakse no padomju laikmeta.

Izglītības ministrijas pārstāvis Al Jazeera e -pastā sacīja, ka Maskava “īsteno vairākus izglītības projektus, kuru mērķis ir veidot Krievijas pilsoņu pasaules uzskatu”.

"Optimālākie apstākļi, lai uzkrātu iespaidus, ideju veidošanos un bērnu jūtu kopšanu, tiek radīti pamatskolas vecumā," viņi teica. “Šajā vecumā, kad cilvēks sāk veidoties kā indivīds, ir svarīgi viņam izskaidrot, kas ir All-Krievijas pilsoniskā identitāte. Patriotisms ir viena no vissvarīgākajām garīgajām un morālajām vērtībām, kas sakņojas cilvēku un valsts vēsturē. ”

Viņi piebilda, ka ir “svarīgi jaunākajā paaudzē ieaudzināt mīlestības sajūtu pret dzimteni, pienākuma sajūtu pret tēvzemi un cieņu pret dzimtās valsts vēsturi un tradīcijām”.

Citā Talankina filmas ainā studenti sēž cauri algotņu apģērba Vāgnera grupas prezentācijai, pilnībā komplektēti ar maskē un beretēm un pāriet ap sauszemes mīnu. Citā neapmierināto skolotāju grupa žēlojas, ka gandrīz nav laika uz regulārām nodarbībām.

“Gan krievu bērnu dzīves programmas militarizācijas mērķis gan krievu bērnu, gan ārpusklases dzīvības mērķis ir paaugstināt lielu skaitu indoktrinētu jauno krievu, kas ir gatavi kalpot militārajā jomā un atbalstīt valsts agresīvo militāro ekspansionismu,” Ians Garners, Krievijas vēsturnieks, un autors “Book Z paaudze: Into Krievijas fasistu jaunieša jaunieša jaunatnes jauniešiem.

“Šī politika ilgtermiņā tiek pieņemta ar vienu aci: nevis karu pret Ukrainu, bet nākamais karš piecu, 10 vai 15 gadu laikā. Krievijas sociokulturālais audums tiek pilnībā pārveidots un militarizēts. Bērnu izglītība ir būtiska tā sastāvdaļa. ”

Filmā vēstures skolotājs uzskata aizraušanos ar Lavrentiy Beria, bēdīgi slaveno Josefa Staļina slepenās policijas priekšnieku un Gulagas sistēmas arhitektu, starp citām padomju amatpersonām.

“Vēstures mācības Krievijā tagad māca nacionālos un kvazi-reliģiskos mītus par valsts mesiānisko likteni, pagātnes imperatora slavu un izcilu militāro vēsturi,” turpināja Gārners.

“Visievērojamākais šajā gadījumā ir Džozefa Staļina rehabilitācija, kurš tiek attēlots kā gudrs līderis, kurš pārveidoja valsts ekonomiku, apvienoja padomju tautas un izglāba pasauli Otrajā pasaules karā. Pagājušā gadsimta 30. gadu šausmas un attīrīšana, nemaz nerunājot par tādiem noziegumiem kā Holodomor, nav pilnīgi prombūtnē, ”viņš sacīja, atsaucoties uz masu badu Padomju Ukrainā no 1932. līdz 1933. gadam.

Gārners uzskata, ka, lai arī daudzi studenti, iespējams, ir satriekti ar materiālu, kā arī ar kara ziņu atbalstīto ziņu aizsprostu caur Krievijas sabiedrību un sociālajiem medijiem, sistēma vismaz daļēji ir veiksmīga, audzinot militaristisko jauno nacionālistu paaudzi.

"Tas viss ir atkarīgs no viņu vecuma," sacīja Talankins. "Mazi bērni ļoti uztver skolotāja vārdus: viņi viņiem ļoti uzticas."

Pēc viņa teiktā, daži pedagogi joprojām mēģina sagraut vai izspēlēt svarīgās sarunu nodarbības.

"Ir skolotāji, kuri nedaudz pretojas," viņš teica.

“Piemēram, viņi šodien sacīs, ka mēs runājam par kaut ko svarīgu… un mēs, piemēram, runājam par svarīgu matemātiku. Bet tas ir reti. Man tiešām ir žēl skolotāju. Tie ir kā nebrīvē ķīlnieki, spiesti pateikt visādas lietas. ”

Pretošanās Kremļa rīkojumiem izglītībā ir saistīts ar personīgu un profesionālu risku.

Skolotāji, kas pauž viedokli, ir pretrunā ar oficiālo nostāju, ir pamanījuši vecāki, pro-Kremļa kampaņas dalībnieki un pat viņu skolēni. Dažos gadījumos viņu kolēģi ir vērsušies pret viņiem, kā rezultātā viņiem tiek uzlikts naudas sods vai kriminālvajāšana par Krievijas bruņoto spēku “diskreditēšanu”.

Krimā aktīvisti ir vērsti uz skolotājiem, lai parādītu Ukrainas karogu sociālajos medijos, izsekotu tos un piespiestu viņus filmēt atvainošanās video, kas pēc tam tiek izplatīts sociālajos medijos. Dažreiz uzmākšanās turpināsies pat pēc tam, līdz skolotājs zaudē savu darbu.

Tomēr saskaņā ar neatkarīgu cilvēktiesību monitoru OVD-Info, kas izseko politiski motivētas vajāšanas Krievijā, līdz 2024. gadam skolotāju skaits, kas tiek sodīti, strauji samazinās, iespējams, norādot uz pašcenzūras vai baiļu klimatu.

Talankins, kurš pārtrauca savu darbu un aizbēga no Krievijas 2024. gadā, sacīja, ka daži no viņa studentiem kopš tā laika ir iesaistījušies armijā.

Viņa filma, kas spēlējusi starptautiskos filmu festivālos, ir izraisījusi diskusijas viņa dzimtajā pilsētā.

“Reakcijas ir dažādas,” viņš gluži atspoguļoja. “Sākot ar mani scum un a b ***** d un nodevēju uz Krieviju līdz“ labi izdarīts, jūs beidzot parādījāt šo purvu. ”Es gribētu, lai visi to skatītos gan Krievijā, gan pasaulē. Tajā ir daudz mīlestības: uz valsti, uz dzimteni. Bet ne Putina Krievijai. Jo tas skaidri parāda, kā Putins iznīcina visu dzīvu. ”
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
« Vecāks | Jaunāks »


Ziņas šai virtenē
RE: Krievijas federācijas īpatnības - LvSnor - 2025-03-01 17:02

Pārlēkt uz:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)