2025-06-14 21:29
https://www.delfi.lv/193/politics/120075...-dzelzcela
"Rail Baltica" ieviesēju "Eiropas Dzelzceļa līnijas" integrēs "Latvijas dzelzceļā"
Raivis Spalvēns Nacionālo ziņu nodaļas žurnālists
raivis.spalvens@delfi.lv
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviesēju VAS "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDzL) integrēs VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz), otrdien, 10. jūnijā, vienojās Ministru kabinets.
Satiksmes ministrijā (SM) portālu "Delfi" informēja, ka valdība izskatīja informatīvo ziņojumu "Par dzelzceļa nozares kapitālsabiedrību integrāciju", kurā ministrija virza dzelzceļa nozares reformu ar mērķi novērst pašreizējās sistēmas nepilnības un padarītu nozares pārvaldību efektīvāku.
Reforma paredz, ka pēc padziļināta juridiskā izvērtējuma EdzL tiek integrēts LDz. Turpmāk par reformas īstenošanas gaitu SM informēs valdību reizi ceturksnī.
"Reforma paredz pārmaiņas nozares pārvaldībā, kas ļaus efektīvāk izmantot resursus un samazināt administratīvās izmaksas, vienlaikus sakārtojot nozares pārvaldību un uzlabojot finansējuma modeli, kā arī atrisinot jautājumu par "Rail Baltica" infrastruktūras pārvaldītāju, skaidroja ministrijā.
SM sadarbībā ar LDz organizēs "Rail Baltica" projekta Latvijā ieviešanas visaptverošu un padziļinātu vadības, finanšu, ekonomisko, tehnoloģisko un juridisko izvērtējumu, ietverot rekomendācijas turpmākai projekta realizācijai, kā arī vienota dzelzceļa infrastruktūras pārvaldības modeļa izstrādei un ieviešanai, lai veiktu abu sabiedrību pilnīgu integrāciju. Izpētes veikšanai paredzēta konsultantu piesaiste un papildu finansējuma piešķiršana.
Pēc padziļinātās izpētes SM sagatavos priekšlikumu lēmuma pieņemšanai Ministru kabinetā par valsts tiešās izšķirošās ietekmes un līdzdalības izbeigšanu EDzL, ieguldot šī uzņēmuma daļas LDz pamatkapitālā.
Plānots, ka par "Rail Baltica" projekta ietvaros būvētās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju tiek noteikts LDz, nododot tai valdījumā "Rail Baltic" projekta ietvaros būvēto dzelzceļa infrastruktūru, kas atbilstoši Dzelzceļa likumam ietver arī zemes klātni un nodalījuma joslu. Gan zemes, gan būvju īpašnieks paliek valsts. Pēc EDzL integrācijas LDz, SM virzīs atbilstošus grozījumus Dzelzceļa likumā.
"Mūsu mērķis ir mazināt birokrātiju un izmaksas. Ir jābūt vienam, nevis diviem dzelzceļa pārvaldītājiem", uzsvēra satiksmes ministrs Atis Švinka (P).
Kopumā SM ir kapitāla daļu turētāja 14 uzņēmumos transporta un sakaru nozarē.
"Rail Baltica" ieviesēju "Eiropas Dzelzceļa līnijas" integrēs "Latvijas dzelzceļā"
Raivis Spalvēns Nacionālo ziņu nodaļas žurnālists
raivis.spalvens@delfi.lv
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviesēju VAS "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDzL) integrēs VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz), otrdien, 10. jūnijā, vienojās Ministru kabinets.
Satiksmes ministrijā (SM) portālu "Delfi" informēja, ka valdība izskatīja informatīvo ziņojumu "Par dzelzceļa nozares kapitālsabiedrību integrāciju", kurā ministrija virza dzelzceļa nozares reformu ar mērķi novērst pašreizējās sistēmas nepilnības un padarītu nozares pārvaldību efektīvāku.
Reforma paredz, ka pēc padziļināta juridiskā izvērtējuma EdzL tiek integrēts LDz. Turpmāk par reformas īstenošanas gaitu SM informēs valdību reizi ceturksnī.
"Reforma paredz pārmaiņas nozares pārvaldībā, kas ļaus efektīvāk izmantot resursus un samazināt administratīvās izmaksas, vienlaikus sakārtojot nozares pārvaldību un uzlabojot finansējuma modeli, kā arī atrisinot jautājumu par "Rail Baltica" infrastruktūras pārvaldītāju, skaidroja ministrijā.
SM sadarbībā ar LDz organizēs "Rail Baltica" projekta Latvijā ieviešanas visaptverošu un padziļinātu vadības, finanšu, ekonomisko, tehnoloģisko un juridisko izvērtējumu, ietverot rekomendācijas turpmākai projekta realizācijai, kā arī vienota dzelzceļa infrastruktūras pārvaldības modeļa izstrādei un ieviešanai, lai veiktu abu sabiedrību pilnīgu integrāciju. Izpētes veikšanai paredzēta konsultantu piesaiste un papildu finansējuma piešķiršana.
Pēc padziļinātās izpētes SM sagatavos priekšlikumu lēmuma pieņemšanai Ministru kabinetā par valsts tiešās izšķirošās ietekmes un līdzdalības izbeigšanu EDzL, ieguldot šī uzņēmuma daļas LDz pamatkapitālā.
Plānots, ka par "Rail Baltica" projekta ietvaros būvētās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju tiek noteikts LDz, nododot tai valdījumā "Rail Baltic" projekta ietvaros būvēto dzelzceļa infrastruktūru, kas atbilstoši Dzelzceļa likumam ietver arī zemes klātni un nodalījuma joslu. Gan zemes, gan būvju īpašnieks paliek valsts. Pēc EDzL integrācijas LDz, SM virzīs atbilstošus grozījumus Dzelzceļa likumā.
"Mūsu mērķis ir mazināt birokrātiju un izmaksas. Ir jābūt vienam, nevis diviem dzelzceļa pārvaldītājiem", uzsvēra satiksmes ministrs Atis Švinka (P).
Kopumā SM ir kapitāla daļu turētāja 14 uzņēmumos transporta un sakaru nozarē.
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs