Tu domā par MV Sealand un projektu Radio Caroline/Radio Nord tipa stilā, bet konkrētāk Baltijas jūrā vispazīstamākais piemērs ir Radio Nord (1961–1962), kas raidīja no kuģa Bon Jour pie Zviedrijas krastiem.
Bet ja runa ir tieši par mūsdienu pirātisko “kuģi-mūzikas avotu” Baltijas jūrā, tad tu, visticamāk, domā par “MS Estonia” (vēlāk saukta par “MV Sealand” projektam piesaistītu kustību) vai arī par kuģi “MS Sealand”, kas kļuva par simbolu pirātiskai darbībai (tas gan bija pie Anglijas krastiem, uz vecās jūras platformas, kur vēlāk darbojās arī Pirate Bay idejas atbalstītāji).
🔹 Kāpēc kuģi izmantoja?
📌 Tātad: kuģis Baltijas jūrā, kas radīja mūziku, lai izvairītos no autortiesībām un valsts regulējuma, bija “Bon Jour” ar staciju Radio Nord (1961–1962).
Bet ja runa ir tieši par mūsdienu pirātisko “kuģi-mūzikas avotu” Baltijas jūrā, tad tu, visticamāk, domā par “MS Estonia” (vēlāk saukta par “MV Sealand” projektam piesaistītu kustību) vai arī par kuģi “MS Sealand”, kas kļuva par simbolu pirātiskai darbībai (tas gan bija pie Anglijas krastiem, uz vecās jūras platformas, kur vēlāk darbojās arī Pirate Bay idejas atbalstītāji).
🔹 Kāpēc kuģi izmantoja?
- Lai izvairītos no valstu autortiesību un radiofrekvenču regulējuma.
- Jūrā ārpus teritoriālajiem ūdeņiem nebija spēkā konkrētās valsts likumi, tāpēc kuģi varēja brīvi raidīt mūziku bez licences.
- Radio Nord (Zviedrija, 1961–1962) – raidīja no kuģa Bon Jour, kas stāvēja Baltijas jūrā. Tas bija pirmais lielais “pirātu radio” projekts reģionā.
- Šī stacija kļuva ļoti populāra, jo raidīja modernu popmūziku, ko Zviedrijas valsts radio neraidīja.
- Zviedrijas valdība beigās pieņēma likumu, kas aizliedza šādus raidījumus, un Radio Nord slēdza.
📌 Tātad: kuģis Baltijas jūrā, kas radīja mūziku, lai izvairītos no autortiesībām un valsts regulējuma, bija “Bon Jour” ar staciju Radio Nord (1961–1962).
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs