4 stundas ago
Skolotājs norāda, ka, viņaprāt, gadu desmitiem veiktā pakāpeniskā pāreja uz izglītību latviešu valodā, bijusi milzu kļūda, kas nav sasniegusi rezultātus. "Neskatoties uz ilgo pārejas periodu, šie skolasbērni diemžēl nav apguvuši valodu pietiekamā līmenī, lai spētu pilnvērtīgi piedalīties mācību procesā. Protams, ir patīkami izņēmumi, taču vismaz puse bērnu man uzticētajās klasēs (no 6. līdz 9. klasei) nerunā, nesaprot vai nelasa latviski. Pat nelielā testa uzdevuma, kura izpildē bija ļauts izmantot mācību grāmatu, rezultāti ir ļoti pieticīgi."
https://jauns.lv/raksts/zinas/676661-sko...na-filiale
"Tas nozīmē, ka klasē man jābūt ne vien vēstures, bet arī latviešu valodas skolotājam. Runājot jāizvēlas vienkārši vārdi, jārunā lēni, jāizmanto ilustratīvais materiāls, lai manis teiktais tiktu labāk uztverts. Tas, savukārt, atstāj iespaidu uz laiku, kas tiek patērēts mācību vielas apguvei, un ar šādiem tempiem būs grūti iekļauties mācību programmas rāmī."
"Līdz šim valstī realizētā pakāpeniskā pāreja uz izglītību latviešu valodā lielā mērā ir bijusi fikcija. Kā iespējams, ka 6.–9. klasē ir skolēni, kuri nespēj saprast latviski teikto?" vaicā Spunde. Viņaprāt pie radušās situācijas vainojami vecāki un pedagogi, kuri "ir pastrādājuši noziegumu pret bērniem". Tāpat viņš ieskicējis papildu apgrūtinājumu, ar ko nākas saskarties latviešu pasniedzējiem: "Pat pēc visas šī auklēšanās, mēs, latviešu pedagogi, dažiem skolēniem ņurdot zem deguniem, tiekam saukti par "fašistiem", bet prokremliskās partijas pārstāvji mums joprojām draud ar pilsoņu karu un dakšām..."
https://jauns.lv/raksts/zinas/676661-sko...na-filiale
"Tas nozīmē, ka klasē man jābūt ne vien vēstures, bet arī latviešu valodas skolotājam. Runājot jāizvēlas vienkārši vārdi, jārunā lēni, jāizmanto ilustratīvais materiāls, lai manis teiktais tiktu labāk uztverts. Tas, savukārt, atstāj iespaidu uz laiku, kas tiek patērēts mācību vielas apguvei, un ar šādiem tempiem būs grūti iekļauties mācību programmas rāmī."
"Līdz šim valstī realizētā pakāpeniskā pāreja uz izglītību latviešu valodā lielā mērā ir bijusi fikcija. Kā iespējams, ka 6.–9. klasē ir skolēni, kuri nespēj saprast latviski teikto?" vaicā Spunde. Viņaprāt pie radušās situācijas vainojami vecāki un pedagogi, kuri "ir pastrādājuši noziegumu pret bērniem". Tāpat viņš ieskicējis papildu apgrūtinājumu, ar ko nākas saskarties latviešu pasniedzējiem: "Pat pēc visas šī auklēšanās, mēs, latviešu pedagogi, dažiem skolēniem ņurdot zem deguniem, tiekam saukti par "fašistiem", bet prokremliskās partijas pārstāvji mums joprojām draud ar pilsoņu karu un dakšām..."
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs