5 stundas ago
Nākotnes lidmašīnu bāzes kuģa projekta sākums: Makrons dod zaļo gaismu
Republikas prezidents, apmeklējot Apvienotos Arābu Emirātus, oficiāli deva savu piekrišanu PANG būvniecībai, kas paredzēta, lai 2038. gadā aizstātu Charles de Gaulle.
Nākamās paaudzes lidmašīnu bāzes kuģis (PANG) patiešām tiks uzbūvēts. Emanuels Makrons šajā svētdienā apstiprināja Francijas Jūras spēku nākotnes flagmaņa būvniecības fāzes oficiālo sākumu. Neparastā solī prezidents paziņoja par šīm ziņām, atrodoties Abū Dabī, Apvienotajos Arābu Emirātos, svinot Ziemassvētkus kopā ar tur izvietotajiem Francijas karavīriem.
"Saskaņā ar pēdējiem diviem militārās programmēšanas likumiem un pēc rūpīgas un uzmanīgas pārskatīšanas esmu nolēmis aprīkot Franciju ar jaunu lidmašīnu bāzes kuģi," paziņoja Emanuels Makrons.
Tas izbeidz ilgu nenoteiktības periodu, jo iepriekšējās desmitgades beigās tika uzsākti sākotnējie pētījumi. Kopš tā laika tika paziņots par tādām svarīgām izvēlēm kā kodoldzinēju, taču bez oficiālas programmas uzsākšanas. Ir definēti arī kuģa izmēri: 80 000 tonnu smagais kuģis ir aptuveni 310 metrus garš, salīdzinot ar 42 000 tonnām un 261 metru, kāds bija Charles de Gaulle kuģim. Ar 2000 jūrnieku apkalpi tas varēs pārvadāt 30 iznīcinātājus.
Šim paziņojumam vajadzētu ļaut izveidot visu programmas rūpniecisko organizāciju, un būvniecība plānota Sennazērā, Chantiers de l'Atlantique kuģu būvētavā.
"Es garantēšu šīs saistības" 800 projektā iesaistītajiem piegādātājiem, uzsvēra Emanuels Makrons, norādot, ka februārī apmeklēs būvlaukumu. Tas ir nozīmīgi šajos budžeta nenoteiktības laikos, pat ja programma turpināsies krietni pēc viņa pilnvaru beigām.
"Šis jaunais lidmašīnu bāzes kuģis būs mūsu nācijas spēka ilustrācija – rūpniecības un tehnoloģiju spēka, spēka, kas kalpo brīvībai jūrās un laika nemierīgajos ūdeņos," piebilda prezidents.
Aizsardzības štāba priekšnieka ģenerāļa Fabjēna Mandona nesenie izteikumi, kuros teikts, ka "mēs nevaram vienkārši reproducēt instrumentu, kas tika izstrādāts pagājušā gadsimta vidū", šķiet, liek apšaubīt pašu lidmašīnu bāzes kuģa koncepciju.
Ģenerālis īpaši uzsvēra kuģa "nepieciešamību pēc nepārtrauktas klātbūtnes jūrā" un tā spēju pārvadāt "visu veidu dronus", savukārt "Charles de Gaulle" ir vienīgais šāda veida kuģis, kas atrodas Francijas Jūras spēku dienestā, un, pēc Jūras spēku datiem, tas ir pieejams 65% laika.
Būvniecības un līdz ar to tā pēcteča nodošanas ekspluatācijā atlikšana pēc 2038. gada pat atstātu Jūras spēkus bez lidmašīnu bāzes kuģa. Pētījums, kas veikts gaidāmās "Charles de Gaulle" lidmašīnu bāzes kuģa kapitālās remonta laikā, 2029. gadā noteiks, vai kuģa ekspluatācijas laiku var pagarināt par dažiem gadiem pēc 2038. gada, atkarībā no tā kodolreaktoru stāvokļa un konstrukcijas.
(pēc AFP)
https://air-cosmos.com/article/c-est-par...vert-70814
Republikas prezidents, apmeklējot Apvienotos Arābu Emirātus, oficiāli deva savu piekrišanu PANG būvniecībai, kas paredzēta, lai 2038. gadā aizstātu Charles de Gaulle.
Nākamās paaudzes lidmašīnu bāzes kuģis (PANG) patiešām tiks uzbūvēts. Emanuels Makrons šajā svētdienā apstiprināja Francijas Jūras spēku nākotnes flagmaņa būvniecības fāzes oficiālo sākumu. Neparastā solī prezidents paziņoja par šīm ziņām, atrodoties Abū Dabī, Apvienotajos Arābu Emirātos, svinot Ziemassvētkus kopā ar tur izvietotajiem Francijas karavīriem.
"Saskaņā ar pēdējiem diviem militārās programmēšanas likumiem un pēc rūpīgas un uzmanīgas pārskatīšanas esmu nolēmis aprīkot Franciju ar jaunu lidmašīnu bāzes kuģi," paziņoja Emanuels Makrons.
Tas izbeidz ilgu nenoteiktības periodu, jo iepriekšējās desmitgades beigās tika uzsākti sākotnējie pētījumi. Kopš tā laika tika paziņots par tādām svarīgām izvēlēm kā kodoldzinēju, taču bez oficiālas programmas uzsākšanas. Ir definēti arī kuģa izmēri: 80 000 tonnu smagais kuģis ir aptuveni 310 metrus garš, salīdzinot ar 42 000 tonnām un 261 metru, kāds bija Charles de Gaulle kuģim. Ar 2000 jūrnieku apkalpi tas varēs pārvadāt 30 iznīcinātājus.
Šim paziņojumam vajadzētu ļaut izveidot visu programmas rūpniecisko organizāciju, un būvniecība plānota Sennazērā, Chantiers de l'Atlantique kuģu būvētavā.
"Es garantēšu šīs saistības" 800 projektā iesaistītajiem piegādātājiem, uzsvēra Emanuels Makrons, norādot, ka februārī apmeklēs būvlaukumu. Tas ir nozīmīgi šajos budžeta nenoteiktības laikos, pat ja programma turpināsies krietni pēc viņa pilnvaru beigām.
"Šis jaunais lidmašīnu bāzes kuģis būs mūsu nācijas spēka ilustrācija – rūpniecības un tehnoloģiju spēka, spēka, kas kalpo brīvībai jūrās un laika nemierīgajos ūdeņos," piebilda prezidents.
Aizsardzības štāba priekšnieka ģenerāļa Fabjēna Mandona nesenie izteikumi, kuros teikts, ka "mēs nevaram vienkārši reproducēt instrumentu, kas tika izstrādāts pagājušā gadsimta vidū", šķiet, liek apšaubīt pašu lidmašīnu bāzes kuģa koncepciju.
Ģenerālis īpaši uzsvēra kuģa "nepieciešamību pēc nepārtrauktas klātbūtnes jūrā" un tā spēju pārvadāt "visu veidu dronus", savukārt "Charles de Gaulle" ir vienīgais šāda veida kuģis, kas atrodas Francijas Jūras spēku dienestā, un, pēc Jūras spēku datiem, tas ir pieejams 65% laika.
Būvniecības un līdz ar to tā pēcteča nodošanas ekspluatācijā atlikšana pēc 2038. gada pat atstātu Jūras spēkus bez lidmašīnu bāzes kuģa. Pētījums, kas veikts gaidāmās "Charles de Gaulle" lidmašīnu bāzes kuģa kapitālās remonta laikā, 2029. gadā noteiks, vai kuģa ekspluatācijas laiku var pagarināt par dažiem gadiem pēc 2038. gada, atkarībā no tā kodolreaktoru stāvokļa un konstrukcijas.
(pēc AFP)
https://air-cosmos.com/article/c-est-par...vert-70814
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs

