"Rail Baltica"
#1
"Izmeklēšanas komisija jau ir panākusi to, ka šis jautājums ir dienas kārtībā un premjera līmenī. Mēs devām savu kā komisijas novērtējumu par slikti padarīto darbu. Tas ir politisks novērtējums, mūsu subjektīvs novērtējums, bet mēs neesam nedz soģi, nedz policisti, nedz prokurori. Es pilnībā saprotu, ka šis jautājums agri vai vēlu kļūst politisks. Ja no visām 18 personām, ko ielikām sarakstā kā tos, kuriem vajadzēja rīkoties, deviņi premjera vai ministru līmenī ir no vadošā politiskā spēka, ir grūti prasīt atbildību no kāda cita. Un, protams, ka tas politiski kļūst neērti." 
https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/...i.a580178/

Noslēgusies Rail Baltica Iecavas apkopes punkta būvprojektēšana
No Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas saņemts noslēdzošais būvprojektēšanas saskaņojums par Rail Baltica Iecavas infrastruktūras apkopes punkta projektēšanas nosacījumu izpildi visām trīs būvatļaujām. Rail Baltica pamattrases posms virzienā no Rīgas līdz Lietuvas robežai ir noteikts par prioritāru, kur drīzumā paredzēts uzsākt būvniecību.

Pirmie būvdarbi ārpus Rīgas plānoti tieši Iecavas apkopes punkta teritorijā, to sākotnēji iekārtojot kā būvniecības loģistikas bāzi Rail Baltica būvniecībai un izveidojot savienojumu ar esošo dzelzceļa tīklu tehnikas un materiālu transportēšanai no ostām. Šobrīd apkopes punkta teritorijā noslēgumam tuvojas atmežošanas darbi, norisinās būvprojekta izskatīšanas un būvdarbu sagatavošanas fāze no būvdarbiem piesaistītā būvuzņēmuma puses. Pasūtītājs un būvnieks E.R.B. Rail JV PS sadarbojas ar iesaistītajām pusēm, inženiertīklu turētājiem, valsts un pašvaldību iestādēm, lai sekmīgi uzsāktu un veiktu darbus infrastruktūras apkopes punkta teritorijā.
Būvprojektēšanu Eiropas Dzelzceļa līnijas uzdevumā veica Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība – Itālijā dibināts inženieru uzņēmums Sintagma Srl un Latvijas uzņēmums SIA BRD projekts.
Lai gan apkopes punktu pamatfunkcija pēc pilna apjoma būvdarbu pabeigšanas būs Rail Baltica dzelzceļa tīkla uzturēšana, tomēr tie sniegs pievienoto vērtību pirms tiešās darbības. Rail Baltica izbūves laikā apkopes punkti Iecavā un Skultē kļūs par būvnieku pilsētiņām jeb loģistikas bāzēm, nodrošinot būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamos sagatavošanas un apstrādes darbus. 
Infrastruktūras apkopes punkti nepieciešami, lai nodrošinātu sliežu ceļu apkopi un uzturēšanu, efektīvu un drošu transporta kustību. Lai jaunizbūvētā Rail Baltica infrastruktūra kalpo ilgu laiku un sniedz maksimālu ieguvumu, tiek plānoti divi šādi Rail Baltica apkopes punkti – viens Iecavas pusē, otrs pie Skultes.
Darbu sekmīgai veikšanai infrastruktūras apkopes punktos paredzēts izveidot atbilstošu infrastruktūru, turēt vajadzīgo aprīkojumu un tehniku, kas ļauj veikt sliežu ceļu materiālu uzglabāšanu, montāžu, atjaunošanu, dzelzceļa sistēmu elementu uzglabāšanu, infrastruktūras tehniskās apkopes ritošā sastāva ekipēšanu un uzturēšanu darbspējīgā stāvoklī. Iecavas infrastruktūras apkopes punkta kopējā platība plānota ap 16 hektāriem. Paredzēts izbūvēt 1435 mm platuma sliežu ceļus aptuveni 14 km garumā, kā arī izbūvēt pieslēgumus tuvumā esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem.
https://www.railbaltica.org/lv/noslegusi...jektesana/
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#2
Sāk kriminālprocesu par pārkāpumiem «Rail Baltica» projekta ieviešanā

https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/...a.a580770/

Ģenerālprokuratūrā šī gada 10. decembrī uzsākts kriminālprocess par to, ka par "Rail Baltica" projekta ieviešanu atbildīgās valsts amatpersonas, iespējams, radījušas zaudējumus valsts budžetam lielā apmērā saistībā ar projekta infrastruktūras objektu būvniecību, informēja Latvijas Republikas prokuratūrā.
Kriminālprocess sākts par noziedzīgu nodarījumu, kas paredzēts Krimināllikuma 24. nodaļā (Noziedzīgi nodarījumi valsts institūciju dienestā),
Citāts:un nav uzsākts pret konkrētām amatpersonām.
Saskaņā ar ģenerālprokurora lēmumu par institucionālās piekritības noteikšanu kriminālprocess nodots izmeklēšanai Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam. Izmeklēšanas interesēs detalizētākas ziņas par uzsākto kriminālprocesu prokuratūrā šobrīd nesniedz.
Kriminālprocesu sāka Ģenerālprokuratūras Darbības kontroles un starptautiskās sadarbības departamenta Personu un valsts tiesību aizsardzības koordinācijas nodaļa.
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#3
Citāts:Sāk kriminālprocesu par pārkāpumiem «Rail Baltica» projekta ieviešanā

Diez kas beigsioes ātrāk Railbaltica būvniecība, vai kriminālprocesa izmeklēšana?
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#4
Rail Baltica ieviesēji Latvijā ar Šveices investoriem pārrunā privātās un publiskās partnerības iespējas

Rail Baltica projekta ieviesēji Latvijā ar Šveices investoru partneri “SSB Holdings Group” piektdien pārrunājuši privātās un publiskās partnerības (PPP) finansēšanas iespējas.
Eiropas Dzelceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs kopā ar projekta centrālā koordinatora RB Rail AS investīciju attīstības vadītāju Pēteris Celmu un Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvnieka Bererix izpilddirektoru Gunti Āboltiņu-Āboliņu 4. aprīlī pārrunāja publiskās un privātās partnerības (PPP) finansēšanas iespējas ar Šveices uzņēmumu – investīciju partneri SSB Holdings Group, kam ir starptautiska pieredze gan liela mēroga infrastruktūras projektu finansēšanā, gan komercprojektos visā pasaulē.
Turpinās darbs pie PPP finansēšanas modeļa izstrādes papildu finansējuma piesaistei, kas varētu paātrināt projekta ieviešanu un ilgtermiņā mazinātu slogu Baltijas valstu budžetiem infrastruktūras būvniecības laikā. Šobrīd norit sarunas ar investoriem, lai varētu izvērtēt, kuri Rail Baltica infrastruktūras posmi un objekti būtu vispiemērotākie PPP modeļa īstenošanai, lai maksimāli izmantotu privātā sektora iesaistes priekšrocības.
PPP pieeja saskaņā ar Eiropas Komisijas redzējumu ir atbalstāma un to apliecina citu valstu infrastruktūras projektu piemēri. Sākotnējās sarunas ar potenciālajiem privātajiem investoriem un finansētājiem sniedz pirmos pozitīvos signālus un norāda uz interesi par dalību Rail Baltica projektā. Kopā ar valdību atbalstu tas skaidri norāda uz PPP stratēģijas potenciālu Rail Baltica projektā.
04.04.2025
https://www.railbaltica.org/lv/rail-balt...-iespejas/
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#5
Par "Rail Baltica" ieviešanu atbildīga augsta amatpersona aiziet no darba
Ziņu aģentūra LETA Vakar, 17:21

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs šodien saistībā ar pilnvaru termiņa beigām pārstās pildīt amata pienākumus, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.

Tādējādi līdzšinējais EDzL valdes loceklis Jānis Belkovskis apstiprināts pagaidu valdes priekšsēdētāja amatā līdz jaunas valdes ievēlēšanai publiska konkursa kārtībā.

Pārņemot krīzes vadību uz laiku, Diļevs vadīja EDzL kopš 2024. gada 3. maija, bet kopumā ar dzelzceļa "Rail Baltica" projektu bija saistīts septiņus gadus. Beidzoties pilnvaru termiņam, Diļevs iesniedza paziņojumu par amata atstāšanu, informē uzņēmumā.
EDzL atzīmē, ka Diļeva kompetence "Rail Baltica" projektā ceļu un inženierkomunikāciju nodaļas vadītāja, vēlāk tehniskā direktora un kopuzņēmuma AS "RB Rail" Latvijas filiāles vadītāja lomā bija būtisks aspekts uzņēmuma darbības nodrošināšanā izaicinošā laikā. Tāpat viņa 19 gadu pieredze infrastruktūras un transporta projektos ļāvusi intensīvā darba gadā virzīt apjomīgu "Rail Baltica" būvniecības darbu un izmaksu optimizāciju.
Pielāgojoties jaunajiem ekonomiskajiem un ģeopolitiskajiem apstākļiem, lai izveidotu funkcionējošu ātrgaitas dzelzceļa līnijas koridoru kopējā Eiropas transporta tīklā, Diļeva vadībā ir sākušies darbi "Rail Baltica" pamattrases izbūvē Latvijā prioritārajā dienvidu posmā virzienā uz Lietuvu, kā arī, piesaistot papildu Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus, turpinās darbi abās starptautiskajās "Rail Baltica" stacijās, lai, tās integrējot arī esošajā dzelzceļa tīklā, varētu nekavējoši sākt modernas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.

LETA jau ziņoja, ka SM ir izsludinājusi konkursus uz EDzL valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatiem.
Pieteikties abiem amatiem iespējams līdz šā gada 6. maijam.
Jau ziņots, ka pērn aprīļa beigās no amata atkāpās EDzL valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris un valdes loceklis Arnis Staltmanis.
EDzL pagaidu valdes priekšsēdētāja amatā pērn 3. maijā iecēla Diļevu, bet 9. maijā par EDzL pagaidu valdes locekli - Baibu Zaueri. Savukārt šogad 18. martā valdes locekles amatu atstāja Zauere, tādējādi EDzL pagaidu valdes locekļa amatā iecēla Rēzeknes pagaidu administrācijas locekli Jāni Belkovski.
EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.
Atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai, "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017. gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#6
Igaunija uzsāk "Rail Baltic" vilcienu iepirkuma procedūru
Ken Mürk/ERR

Dzelzceļa operators "Elron" ir uzsācis vilcienu, kuri kursēs ātrgaitas dzelzceļa līnijā "Rail Baltica" iepirkuma procedūru.
"Eesti Liinirongid" šonedēļ ir izsludinājusi konkursu, lai atrastu tehnisko konsultāciju sniedzēju. Paredzamās izmaksas par viena "Rail Baltica" vilciena, kurš kursēs maršrutos Tallina-Pērnava un Tallina-Hēdemēste, publiskā iepirkuma sagatavošanu sastādīs 442 000 eiro bez PVN.
"Elron" pieprasa apstiprināt projekta prasības, lai nodrošinātu to skaidrību un atbilstību.
Konkursa uzvarētājam jāpalīdz izstrādāt un pārskatīt garantijas nosacījumus rezerves daļām un ritošā sastāva sistēmām. Atbalsts ir nepieciešams arī projektu īstenošanai, tehnisko specifikāciju un dokumentācijas pārvaldībai.
Pieteikumu iesniegšanas termiņš ir 21. maijs. Atlases kritēriji: Cena par stundu (60%) un galvenā personāla kvalitāte un pieredze (40%).
Līguma termiņš ir četri gadi.
Paredzams, ka "Rail Baltica", kas vedīs no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, projekts tiks pabeigts 2030. gadā.
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
« Vecāks | Jaunāks »


Pārlēkt uz:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)