Ziņa: 2'985
Virtenes: 774
Pievienojies: 2019 Sep
Reputācija:
6
2025-10-29 10:26
(This post was last modified: 2025-10-29 11:49 by LvSnor.)
bet gan no tām pašām lietām, no kurām viņiem pastāvīgi tiek atņemtas, un kuras viņiem nav neveidoja trūkumu subjekta sirdī, bet gan cilvēka objektivitāti, cilvēka objektīvo būtību, kurai vēlēties nozīmē radīt, radīt realitātē. Reālais nav neiespējams; reālajā, gluži pretēji, viss ir iespējams, viss kļūst iespējams. Tā nav vēlme, kas pauž molāru trūkumu subjektā; tā ir molārā organizācija, kas atbrīvo vēlmi no tās objektīvās būtības. Revolucionāri, mākslinieki un gaišreģi ir apmierināti ar to, ka ir objektīvi, nekas cits kā objektīvi: viņi zina, ka vēlme aptver dzīvi ar produktīvu spēku un atražo to tādā veidā, kas ir jo intensīvāks, jo mazāk tai nepieciešams. Un jo sliktāk tiem, kas tic, ka to ir viegli pateikt vai ka tā ir ideja grāmatās. "No nelielās lasīšanas, ko biju veicis, es nonācu pie šāda secinājuma, ka vīrieši, kas bija visvairāk iegrimuši dzīvē, kas to veidoja, kas bija pati dzīve, ēda maz, gulēja maz, viņiem piederēja maz mantu, ja vispār bija. Viņi neloloja ilūzijas pienākuma, vairošanās jautājumos, ierobežoto ģimenes saglabāšanas vai valsts aizstāvēšanas mērķu dēļ ...
"Anti-edips" Delēzs un Gvatari
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Ziņa: 2'985
Virtenes: 774
Pievienojies: 2019 Sep
Reputācija:
6
2025-10-29 20:24
(This post was last modified: 2025-10-29 21:27 by LvSnor.)
25. Moriss Klavēls, atsaucoties uz Sartru, atzīmē, ka marksisma filozofija nevar atļauties ieviest trūkuma jēdzienu jau pašā sākumā: "Šis trūkums pirms ekspluatācijas nosaka pieprasījuma un piedāvājuma likumu kā mūžīgi neatkarīgu kvalitāti, jo tas atrodas pirmatnējā līmenī. Tāpēc vairs nav runa par šī likuma iekļaušanu vai deduktīvo izmantošanu marksismā, jo tas ir tieši nolasāms iepriekš, pirmatnējā līmenī."
"Anti-edips" Delēzs un Gvatari
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Ziņa: 2'985
Virtenes: 774
Pievienojies: 2019 Sep
Reputācija:
6
2025-10-29 20:30
(This post was last modified: 2025-10-29 22:16 by LvSnor.)
Tā ir māksla dominējošas klases pārstāvju vidū šī tukšuma prakse kā tirgus ekonomika: trūkuma organizēšana ražošanas pārpilnībā, visas vēlmes ievirzīšana lielās trūkuma bailēs, objekta padarīšana atkarīga no reālas ražošanas, kurai it kā vajadzētu būt ārējai no vēlmes (racionalitātes prasībām), kamēr vēlmju ražošana pāriet fantāzijā (nekas cits kā fantāzija).
No vienas puses, nepastāv realitātes sociāla ražošana un, no otras puses, fantāzijas vēlmju ražošana. Starp šīm divām ražošanas metodēm tiktu izveidotas tikai sekundāras introjekcijas un projekcijas saites, it kā sociālās prakses dubultotu internalizētas garīgās prakses vai it kā garīgās prakses tiktu projicētas sociālajās sistēmās, nevienai neietekmējot otru. Kamēr mēs esam apmierināti ar paralēlu naudas, zelta, kapitāla un kapitālistiskā trijstūra nolikšanu, no vienas puses, un libido, anālo atveri, fallu un ģimenes trijstūri, no otras puses, mēs ļaujamies patīkamai izklaidei, bet naudas mehānismi paliek pilnīgi vienaldzīgi pret to cilvēku anālajām projekcijām, kas ar to rīkojas. Marksa - Freida paralēlisms paliek pilnīgi sterils un vienaldzīgs, ietverot terminus, kas internalizējas vai projicē sevi viens otrā, nebeidzot būt sveši, kā slavenajā vienādojumā nauda = sūdi. Patiesībā sociālā ražošana ir tikai pati vēlmju ražošana šajos noteiktajos apstākļos. Mēs sakām, ka sociālo lauku tieši caurstrāvo vēlme, ka tas ir tās vēsturiski noteikts produkts un ka libido nav nepieciešama starpniecība vai sublimācija, nekāda psihiska operācija, nekāda transformācija, lai ieguldītu ražošanas spēkus un ražošanas attiecības.Ir tikai vēlme un sociālais, un nekas vairāk. Pat visrepresīvākās un nāvējošākās sociālās reprodukcijas formas rada vēlme, organizācijā, kas no tās izriet vienā vai otrā stāvoklī, kas mums būs jāanalizē. Tāpēc politiskās filozofijas pamatproblēma joprojām ir tā, ko spēja izvirzīt (un ko Reihs no jauna atklāja) : "Kāpēc vīrieši cīnās par savu verdzību, it kā tā būtu viņu glābiņš?" Kā mēs varam kliegt: vairāk nodokļu! mazāk maizes! Kā teica Reihs, pārsteidzoši nav tas, ka daži cilvēki zog, ka citi streiko, bet gan tas, ka badā mirstošie ne vienmēr zog un ka ekspluatētie ne vienmēr streiko: kāpēc vīrieši gadsimtiem ilgi ir pacietuši ekspluatāciju, pazemojumus un verdzību, līdz pat tam, ka vēlas tos ne tikai citiem, bet arī sev?
Reihs nekad nav bijis tik liels domātājs kā tad, kad viņš atsakās atsaukties uz zināšanu trūkumu vai masu ilūziju, lai izskaidrotu fašismu, un pieprasa skaidrojumu caur vēlmi, vēlmes izteiksmē: nē, masas netika maldinātas, tās vēlējās fašismu šādā laikā, šādos apstākļos, un tas ir tas, kas ir jāizskaidro, šī vēlmes perversija. Tomēr Reihs nespēj sniegt pietiekamu atbildi. 26
26. (Vilhelms) Reihs, Fašisma masu psiholoģija.
"Anti-edips" Delēzs un Gvatari
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Ziņa: 2'985
Virtenes: 774
Pievienojies: 2019 Sep
Reputācija:
6
2025-10-30 20:44
(This post was last modified: 2025-11-04 15:51 by LvSnor.)
"Tas rodas, bet šoreiz attiecas uz visu kopumu, kā atsevišķi sacerēts skaņdarbs, dzimis no iedvesmas , " Pruss saka par Balzaka darba, bet arī sava paša darba vienotību. Un literārajā mašīnā "Meklējot pazudušo laiku", ir pārsteidzoši, cik lielā mērā visas daļas tiek radītas kā asimetriskas malas, lauzti virzieni, slēgtas kastes, nesavienoti trauki, starpsienas, kur pat nepārtrauktības ir attālumi, un attālumi ir apstiprinājumi, puzles gabaliņi, kas nerodas no vienas, bet gan no dažādām puzlēm, vardarbīgi ievietoti viens otrā, vienmēr lokāli un nekad specifiski, un to disharmoniskās malas vienmēr piespiestas, profanētas, iestrādātas viena otrā, vienmēr ar pārpalikumiem. Šis ir šizoīdais darbs par excellence:
varētu teikt, ka vainas apziņa, vainas deklarācijas ir tur tikai smiekliem.
(Kleina izpratnē varētu teikt, ka depresīvā pozīcija ir tikai aizsegs dziļākai šizoīdai pozīcijai).
"Anti-edips" Delēzs un Gvatari
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Ziņa: 2'985
Virtenes: 774
Pievienojies: 2019 Sep
Reputācija:
6
2025-11-04 20:56
(This post was last modified: 1:38 by LvSnor.)
Atšķirību attīstība starp grupas fantāziju un individuālo fantāziju, galu galā, parāda, ka individuālas fantāzijas nav. Drīzāk pastāv divu veidu grupas: subjektu grupas un pakļautās grupas – Edips un kastrācija veido iedomātu struktūru, saskaņā ar kuru pakļautās grupas locekļi ir apņēmušies dzīvot vai fantazēt individuāli par savu piederību grupai. Jāsaka arī, ka abu veidu grupas atrodas pastāvīgā slīdējumā, subjektu grupai vienmēr draud pakļaušana, bet pakļautā grupa noteiktos gadījumos var tikt spiesta uzņemties revolucionāru lomu. Vēl jo vairāk satraucoši ir redzēt, kā Freida analīze no fantāzijas saglabā tikai tās atdalīšanas līnijas, ekskluzīvs un sagrauj to tā individuālajos izmēros vai pseidoindivīdi, kas to pēc būtības saista ar pakļautām grupām, nevis dara pretējo un fantāzijā atbrīvo revolucionāras grupas potenciāla pamatā esošo elementu. Kad mēs uzzinām, ka instruktors, skolotājs ir tēvs, un arī pulkvedis, un arī māte, kad mēs tādējādi reducējam visus sociālās ražošanas un antiražošanas aģentus uz ģimenes reprodukcijas figūrām, mēs saprotam, ka panikas libido vairs neriskē pamest Edipu un to internalizē. Tas to internalizē kastrējošas dualitātes veidā starp apgalvojuma subjektu un izteikuma subjektu, kas raksturīga pseidoindivīda fantāzijai (" Es kā cilvēks es jūs saprotu, bet kā tiesnesis, kā priekšnieks, kā pulkvedis vai ģenerālis, tas ir, kā tēvs, es jūs nosodu.") Bet šis Dualitāte ir mākslīga, atvasināta un pieņem tiešu apgalvojuma saistību ar kolektīvajiem izrunas aģentiem grupas fantāzijā.
"Anti-edips" Delēzs un Gvatari
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Ziņa: 2'985
Virtenes: 774
Pievienojies: 2019 Sep
Reputācija:
6
2025-11-04 21:10
(This post was last modified: 1:31 by LvSnor.)
Kurš gan mazliet nopietns neirotiķis neatbalstās uz šizofrēnijas klints, šoreiz kustīgas klints, aerolīta? Kurš gan nevajā perversas teritorialitātes ārpus Edipa bērnudārziem? Kurš gan nejūt savas vēlmes plūsmās gan lavu, gan ūdeni?
Un galvenokārt, ar ko mēs slimojam? Ar pašu šizofrēniju kā procesu? Vai ar neprātīgo neirotizāciju, kurai esam pakļauti un kurai psihoanalīze ir izgudrojusi jaunus līdzekļus – Edipu un kastrāciju? Vai mēs slimojam ar šizofrēniju kā procesu – vai ar procesa turpināšanos līdz bezgalībai, tukšumā, šausmīgā izmisumā (šizofrēniskās būtības radīšana), vai ar procesa sajaukšanu ar mērķi (perversā mākslīgā radīšana), vai ar procesa priekšlaicīgu pārtraukšanu (neirotiskās analīzes radīšana)? Mēs tiekam piespiedu kārtā konfrontēti ar Edipu un kastrāciju, mēs esam spiesti atgriezties tajos: vai nu lai novērtētu sevi ar šo krustu vai arī lai redzētu, ka mēs tur neesam izmērāmi. Bet jebkurā gadījumā kaitējums ir nodarīts, izārstēšana ir izvēlējusies edipalizācijas ceļu, kas ir pilns ar atkritumiem, pretstatā šizofrenizācijai, kurai mūs jāizārstē no izārstēšanas.
"Anti-edips" Delēzs un Gvatari
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Ziņa: 2'985
Virtenes: 774
Pievienojies: 2019 Sep
Reputācija:
6
19:58
(This post was last modified: 11 stundas ago by LvSnor.)
Tāpēc mums bija svarīga Kanta definīcija, kas Dievu izvirza kā disjunktīvā siloģisma aprioro principu, ciktāl viss no tā izriet, ierobežojot visas realitātes pilnību (omnitudo realitatis). Kanta humors padara Dievu par siloģisma pavēlnieku
"Anti-edips" Delēzs un Gvatari
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
|