Vācijas FR
#1
Populistu partija «Alternatīva Vācijai» pārliecinoši uzvarējusi Tīringenes landtāga vēlēšanās 

Svētdien divās Vācijas austrumu federālajās zemēs – Tīringenē un Saksijā – notika reģionālās vēlēšanas. Tajās labi panākumi ir eiroskeptiskajai labēji populistiskajai partijai "Alternatīva Vācijai", kā arī kreisi populistiskās politiķes Zāras Vāgenknehtas politiskajam spēkam. Abiem spēkiem kopīga ir ne tikai kritiska nostāja pret migrantiem, bet arī kritika pret Vācijas līdzšinējo atbalstu Ukrainai. Savukārt ar saviem panākumiem nevar būt apmierinātas pašreizējo koalīciju veidojošās partijas – sociāldemokrāti, zaļie un brīvie demokrāti.
Vēlēšanās Tīringenē AfD ieguvusi 32,8%, bet opozīcijā esošie kristīgie demokrāti (CDU) 23,6% balsu.
"Alternatīva Vācijai" guvusi labus panākumus arī Saksijas landtāga vēlēšanās, kur ieguvusi otro vietu, minimāli atpaliekot no CDU. Saksijā CDU uzvarēja ar 31,9% balsu, bet AfD ieguvusi 30,67% balsu.
Jaundibinātā galēji kreisā Zāras Vāgenknehtas savienība (BSW) ir trešajā vietā gan Tīringenē, gan Saksijā, iegūstot attiecīgi 15,8% un 11,8% balsu.
Tikmēr Vācijas kanclera Olafa Šolca pārstāvētie sociāldemokrāti (SPD) abās vēlēšanās spējuši izcīnīt tikai 6,1% un 7,3% balsu, liecina rezultāti.
Citāts:Šolcs ir reaģējis uz balsojumu iznākumu, sakot, ka "visām demokrātiskajām partijām ir jāizveido stabilas valdības bez labējo ekstrēmistu" iesaistes.
Valdības vadītājs neslēpj savu rūgtumu par vēlētāju izvēli, sakot, ka Vācijai nevajadzētu pierast pie "Alternatīvas Vācijai" panākumiem. Viņaprāt, šis politiskais spēks nodara valstij kaitējumu, vājinot ekonomiku, šķeļot sabiedrību un graujot Vācijas reputāciju.
Raidsabiedrības ZDF ēterā Brīvo demokrātu partijas ģenerālsekretārs Bidžans Džirs Sarajs pauda viedokli, ka strīdi valdošās koalīcijas ietvaros diez vai ir ietekmējuši vēlēšanu iznākumu Saksijā un Tīringenē, sakot, ka darbs koalīcijā bez strīdiem ir maz ticams. Partijas līderis Kristians Lindners atzina, ka vēlēšanu iznākums viņu sāpina, taču tas neliek padoties cīņā par liberālajām vērtībām. Politiķa vērtējumā pārējām demokrātiskā centra partijām būs daudz par ko domāt.
Citāts:Tikmēr Zāra Vāgenknehta ir aicinājusi Saksijā izveidot koalīciju ar kristīgajiem demokrātiem, sarunā ar raidsabiedrību ARD paužot cerību uz labas valdības izveidi.
Politiķe gan izslēdza iespējamību veidot koalīciju ar vietējo vēlēšanu Tīringenē uzvarētāju "Alternatīvu Vācijai", jo nesaredz iespēju sadarboties ar šī politiskā spēka reģionālo līderi Bjernu Heki viņa nacionālistiskā pasaules redzējuma dēļ.
"Alternatīva Vācijai" līdere Alise Veidela tikmēr sava politiskā spēka panākumus raksturojusi kā vēsturiskus. Šīs partijas Bundestāga frakcijas vadītājs Bernds Baumans atzīmējis, ka vēlētāji grib pārmaiņas, ko reprezentē tieši viņa spēks.
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#2
Ātruma ierobežojumi Vācijā: lēnāks, bet precīzāks?
Dzelzceļa arodbiedrība "EVG" piedāvā ierobežot ātrumu ICE vilcieniem no 250 km/h uz 200 km/h. Arodbiedrība cer, ka tas samazinās kavējumus. Pasažieru asociācijas un politiķi pievērš maz uzmanības šim priekšlikumam. uzskata, ka šis priekšlikums ir maz vērts.

Ātruma ierobežojums ICE transportlīdzekļiem: Dzelzceļa arodbiedrības "EVG" priekšsēdētājs Martins Burkerts vēlas, lai vilcieni kursētu lēnāk, tādējādi nodrošinot kustības grafika ievērošanu. Ņemot vērā daudzos būvprojektus dzelzceļa tīklā, būtu lietderīgāk dzelzceļa posmos braukt tikai ar 200km/h, nevis 250 km/h, sacīja Burkerts.
Viņš argumentē: "Šobrīd ātrgaitas vilcienu kavēšanās regulāri traucē kustības grafiku. Ja tiktu izmantoti garāki braucienu laiki, kavēšanās samazinātos." "EVG" priekšsēdētājs uzskata, ka tas būtu risinājums kavējumiem. Pēdējos mēnešos "Deutsche Bahn" tālsatiksmes vilcieni tikai 60% gadījumu ir ieradušies laicīgi.

Pasažieru apvienība: ātruma ierobežojums vēl vairāk aizkavēs tālsatiksmes vilcienus uz Bavāriju
Pasažieru apvienība "Pro Bahn" par šo priekšlikumu nepriecājas. Varētu samazināt kavēšanos, jo īpaši ātrgaitas maršrutos. Piemēram, ICE vilcieni maršrutos Fulda-Vircburga un Nirnberga-Ingolštate varētu paātrināties līdz pat 300 km/h, tādējādi vilcieni no ziemeļiem varētu ierasties Minhenē laicīgi, BR24 sacīja "Pro Bahn" pārstāvis Klauss-Pēters Noimans.
"Tomēr ideja plānot kustības grafikus mazliet plašāk, lai vilcieni laicīgi sasniegtu pieturas, nav kļūdaina," saka Noimans. Jo īpaši maršrutos ar jauktu satiksmi, kur kursē ne tikai tālsatiksmes vilcieni, bet arī reģionālie un kravas vilcieni, būtu lietderīgi aprēķināt vairāk braukšanas laika. Tomēr kopumā kustības grafiku sastādīšana ir "ārkārtīgi sarežģīta", tāpēc Noimans nesola pārāk daudz.
Transporta ministrs: Pārāk ātri vilcieni nav problēma
Arī Federālā transporta ministrija neatbalsta ātruma ierobežojumus ICE vilcieniem. "Mūsu vissteidzamākā problēma nav tā, ka vilcieni ir pārāk ātri," sacīja transporta ministrs Volkers Visings, "bet gan tas, ka mums ir daudz neparedzētu, neplānotu būvprojektu. Ir svarīgi ātri modernizēt tīklu. Tieši to "Deutsche Bahn" arī dara, turpmākajos gados atjaunojot 40 galvenos koridorus."
Pats dzelzceļš nevēlējās izvērtēt priekšlikumu par ātruma ierobežojumu. Dzelzceļa pārstāvis tikai norādīja, ka diviem no trim tālsatiksmes vilcieniem ir jābrauc cauri vismaz vienai ceļa darbu vietai. Turklāt ir daudzi maza ātruma posmu, kas vilcienus palēnina vēl vairāk. Atšķirībā no Francijas Vācijā ir jaukta satiksme, "kur tālsatiksmes, reģionālā un kravas satiksme notiek pa vieniem un tiem pašiem sliežu ceļiem prom no ātrgaitas līnijām".
Aviokompānijas rēķina laiku ar rezervēm
Laika plānošana ar ilgāku rezervi jau gadu desmitiem ir ierasta prakse aviosabiedrību nozarē. Ja lidojums parasti ilgst stundu, aviokompānijai patīk dot klientam pusotru stundu starp izlidošanu un ielidošanu. Šādā veidā var eleganti noslēpt kavēšanos.

Mja, cik ilgi Latvijā būs jāgaida uz Rail Baltica??? Lai mēs varētu ierobežot vilciena ātrumu!!!
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
« Vecāks | Jaunāks »


Pārlēkt uz:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)