2019-09-29 12:04
(This post was last modified: 2022-04-08 21:52 by LvSnor.
Labojuma iemesls: gramatikas kļūdas
)
ArmA 3 - tā ir militārās simulācijas datorspēle, kuras pirmsākumi meklējami vēl tālajā 2001. gadā, kad čehu izstrādātāju kantoris "Bohemia Interactive Studios" izlaida datorspēli ar nosaukumu "Operation Flashpoint". Laikā gaitā spēle evolucionēja un mainīja nosaukumu uz "ArMA" (jeb "Armed Assault").
Ar ko ArmA atšķiras no "parastajiem" pirmās personas šūteriem, tādiem kā "Counter Strike", "Call of Duty" un tamlīdzīgi? Uzskaitīsim būtiskākās atšķirības:
Spēle ir salīdzinoši dārga, taču Steam diezgan regulāri piedāvā izpārdošanas, kad cenu samazina teju par divām trešdaļām.
Ar ko ArmA atšķiras no "parastajiem" pirmās personas šūteriem, tādiem kā "Counter Strike", "Call of Duty" un tamlīdzīgi? Uzskaitīsim būtiskākās atšķirības:
- Atvērtā pasaule. Turklāt atvērtā visādās nozīmēs: sākot ar to, ka spēlētājam ir pieejams nevis nosacīti šaurs "koridors", bet gan visa līdz pat simtiem kvadrātkilometru liela karte, kuru izskraidīt "ar kājām" ir teju vai neiespējami. Un beidzot ar to, ka spēles atvērtība ļauj spēlētājiem pievienot pašiem savas kartes, ieročus, mašīnas utt. (tiesa, tas nav viegli, un pašā spēlē nav rīku, lai to izdarītu; šādi rīki jāmeklē ārpusē un, cita starpā, ar tiem jāmāk arī apieties. Pašā spēlē ir integrēts vien misiju editors, kurš gan ir pietiekoši noderīgs lai arī cilvēks ar ierobežotām zināšanām un prasmēm varētu īsā laikā uztaisīt vienkāršu misiju pats saviem spēkiem un pēc savas gaumes.
- Reālisms. Atkal, atšķirībā no citām žanra spēlēm, ArmA liek uzsvaru uz reālismu - kuru gan spēles uzstādījumos var ieslēgt vai izslēgt lielākā vai mazākā mērā, tomēr vairākas lietas varam noteikti piezīmēt: "ievainojums" nesadzīst pats no sevis, īsu mirkli pasēžot aizsegā, un to nevar salāpīt ar "aptieciņām", kuras biezā slānī mētājas apkārt (nu labi, patiesībā var, bet tas strādā mazliet savādāk); nāvējoša var būt arī viena lode, nav obligāti jāiešauj pretiniekā visa magazīna, lai viņš "nomirtu". Nogurums, kas ierobežo attālumu, kādu var noskriet bez atpūšanās, un kura dēļ "trīc rokas". Nospiedošās uguns un uguns jaudas nozīme (spēlētājs ātri vien atklās artilērijas, aviācijas un bruņmašīnu automātisko lielgabalu spēku). Līdz ar to arī spēles dinamika nav tik intensīva, kā citās spēlēs - viss notiek lēnāk un lielākoties lielākos attālumos (ja ArmĀ pretinieks ir granātas sviediena attālumā, tas nozīmē, ka viņš jau ir ĻOTI TUVU).
- Nepieciešamība domāt... šī nav tā spēle, kuru uzkapāt, lai atslēgtu smadzenes. Ar pliku reakciju un klikšķināšanas ātrumu nekur tālu netiksi - vajadzēs domāt, ko dara, plānot savas darbības un resursus, drošāko ceļu uz mērķi, atkāpšanās ceļus, organizēt dažādas grupas ar konkrētiem, specifiskiem uzdevumiem utt., it īpaši, ja mēs runājam par spēlēšanu tīklā.
- Kontroles. Ņemot vērā to, ka spēle ir sarežģīta, tai ir ļoti daudz kontroļu - praktiski visa klaviatūra. Plus vēl taustiņu kombinācijas...
Spēle ir salīdzinoši dārga, taču Steam diezgan regulāri piedāvā izpārdošanas, kad cenu samazina teju par divām trešdaļām.