Te ir īsākais un uzticamākais pārskats par lielākajiem tirgus spēlētājiem tīmekļa pārlūku (web browser) jomā 2025. gadā, ieskaitot to tirgus daļas globālā mērogā un Latvijā:
Globālā tirgus situācija (2025. gada vidus līdz augusts)
Vietējā perspektīva – Latvija (2025. gada dati)
Vispārējā pārlūku lietošana
Kopīgs pārskats tabulā
Reģions / Platforma
Chrome
Safari
Edge
Firefox
Citi (Samsung, Opera, Yandex)Globālā (2025)
66–69 %
15–18 %
5–6 %
2–3 %
katrs 2 %; pārējie kopā <1 %
Latvija (visi)
~70 %
~10 %
~8 %
~5 %
Samsung ~2,8 %, Opera ~2,4 %, Yandex neliels
Latvija (desktop)
~67 %
~5,4 %
~8,8 %
~9 %
Opera ~5 %, Yandex ~2,3 %
Latvija (mobilais/plansete)
~62,7 %
~23 %
mazas DAĻA
~0,9 %
Samsung ~8,4 %, Yandex ~1,8 %, Opera ~1,2 %
Kopsavilkums
Globālā mērogā: Google Chrome turpina dominēt ar ap 66–69 % tirgus daļu. Otrie Apple Safari ar 15–18 %, Microsoft Edge – 5–6 %, pārējie – nelielas nišas.
Latvijā: Chrome arī valda pārliecinoši (~70 %), bet redzama arī ievērojama Safari (jo īpaši mobilajā) un Edge un Firefox klātbūtne, īpaši desktop segmentā.
Ko tas nozīmē
Lielākajām platformām joprojām aktuāla ir galvenā optimizācija Chrome, Safari un Edge. Bet, ja ir lietotāji, kuri vēlas privātumu vai alternatīvas ("politiskas izvēles" lietotāji, kā Firefox fans), ir arī salīdzinoši stabila, ja ne dominējoša, niša.
—
Globālā tirgus situācija (2025. gada vidus līdz augusts)
- Google Chrome – skaidrs līderis, aptuveni 66–69 % no globālā pārlūku tirgus (StatCounter Global Stats, Statcounter).
- Apple Safari – otrais populārākais, ar 15–18 %, galvenokārt pateicoties iOS un macOS ierīcēm (StartupTalky, site.spocket.co, StatCounter Global Stats).
- Microsoft Edge – trešais pēc lieluma ar 5–6 % tirgus daļu, augot galvenokārt datorplatformā (SQ Magazine, BrowserStack, StatCounter Global Stats).
- Mozilla Firefox – pieklājīga niša, ar aptuveni 2–3 % (SQ Magazine, Vikipēdija).
- Samsung Internet, Opera – katrs ap 2 %, paliekot populāri noteiktos segmentos, piemēram, mobilajās ierīcēs (StartupTalky, SQ Magazine, StatCounter Global Stats, Vikipēdija).
- Citi pārlūki (piem., Brave, Yandex, UC Browser uc.) kopā veido mazāk par 1 % (Vikipēdija, BrowserStack).
Vietējā perspektīva – Latvija (2025. gada dati)
Vispārējā pārlūku lietošana
- Chrome – ap 70 % tirgus daļu (2025. gada janvāris) (StatCounter Global Stats).
- Safari – aptuveni 10 %.
- Edge – ap 8 %.
- Firefox – ap 5 %.
- Samsung Internet – ~2,8 %.
- Opera – ~2,4 % (StatCounter Global Stats).
- Chrome – ~67 %.
- Firefox – ~9 %.
- Edge – ~8,8 %.
- Safari – ~5,4 %.
- Opera – ~5,3 %.
- Yandex Browser – ~2,3 % (StatCounter Global Stats).
- Chrome – ~62,7 %.
- Safari – ~23 %.
- Samsung Internet – ~8,4 %.
- Yandex Browser – ~1,8 %.
- Opera – ~1,2 %.
- Firefox – ~0,9 % (StatCounter Global Stats).
Kopīgs pārskats tabulā
Reģions / Platforma
Chrome
Safari
Edge
Firefox
Citi (Samsung, Opera, Yandex)Globālā (2025)
66–69 %
15–18 %
5–6 %
2–3 %
katrs 2 %; pārējie kopā <1 %
Latvija (visi)
~70 %
~10 %
~8 %
~5 %
Samsung ~2,8 %, Opera ~2,4 %, Yandex neliels
Latvija (desktop)
~67 %
~5,4 %
~8,8 %
~9 %
Opera ~5 %, Yandex ~2,3 %
Latvija (mobilais/plansete)
~62,7 %
~23 %
mazas DAĻA
~0,9 %
Samsung ~8,4 %, Yandex ~1,8 %, Opera ~1,2 %
Kopsavilkums
Globālā mērogā: Google Chrome turpina dominēt ar ap 66–69 % tirgus daļu. Otrie Apple Safari ar 15–18 %, Microsoft Edge – 5–6 %, pārējie – nelielas nišas.
Latvijā: Chrome arī valda pārliecinoši (~70 %), bet redzama arī ievērojama Safari (jo īpaši mobilajā) un Edge un Firefox klātbūtne, īpaši desktop segmentā.
Ko tas nozīmē
Lielākajām platformām joprojām aktuāla ir galvenā optimizācija Chrome, Safari un Edge. Bet, ja ir lietotāji, kuri vēlas privātumu vai alternatīvas ("politiskas izvēles" lietotāji, kā Firefox fans), ir arī salīdzinoši stabila, ja ne dominējoša, niša.
—
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs