Tīkla pārlūkprogrmmas
#1
Te ir īsākais un uzticamākais pārskats par lielākajiem tirgus spēlētājiem tīmekļa pārlūku (web browser) jomā 2025. gadā, ieskaitot to tirgus daļas globālā mērogā un Latvijā:

Globālā tirgus situācija (2025. gada vidus līdz augusts)
Vietējā perspektīva – Latvija (2025. gada dati)
Vispārējā pārlūku lietošana Desktop segments (2025. gada jūnijs)
  • Chrome – ~67 %.
  • Firefox – ~9 %.
  • Edge – ~8,8 %.
  • Safari – ~5,4 %.
  • Opera – ~5,3 %.
  • Yandex Browser – ~2,3 % (StatCounter Global Stats).
Mobilās un planšetdatora platformas kopā (2025. gada jūnijs)
  • Chrome – ~62,7 %.
  • Safari – ~23 %.
  • Samsung Internet – ~8,4 %.
  • Yandex Browser – ~1,8 %.
  • Opera – ~1,2 %.
  • Firefox – ~0,9 % (StatCounter Global Stats).

Kopīgs pārskats tabulā
Reģions / Platforma
Chrome
Safari
Edge
Firefox
Citi (Samsung, Opera, Yandex)Globālā (2025)
66–69 %
15–18 %
5–6 %
2–3 %
katrs 2 %; pārējie kopā <1 %
Latvija (visi)
~70 %
~10 %
~8 %
~5 %
Samsung ~2,8 %, Opera ~2,4 %, Yandex neliels
Latvija (desktop)
~67 %
~5,4 %
~8,8 %
~9 %
Opera ~5 %, Yandex ~2,3 %
Latvija (mobilais/plansete)
~62,7 %
~23 %
mazas DAĻA
~0,9 %
Samsung ~8,4 %, Yandex ~1,8 %, Opera ~1,2 %

Kopsavilkums
Globālā mērogā: Google Chrome turpina dominēt ar ap 66–69 % tirgus daļu. Otrie Apple Safari ar 15–18 %, Microsoft Edge – 5–6 %, pārējie – nelielas nišas.
Latvijā: Chrome arī valda pārliecinoši (~70 %), bet redzama arī ievērojama Safari (jo īpaši mobilajā) un Edge un Firefox klātbūtne, īpaši desktop segmentā.

Ko tas nozīmē
Lielākajām platformām joprojām aktuāla ir galvenā optimizācija Chrome, Safari un Edge. Bet, ja ir lietotāji, kuri vēlas privātumu vai alternatīvas ("politiskas izvēles" lietotāji, kā Firefox fans), ir arī salīdzinoši stabila, ja ne dominējoša, niša.

"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
« Vecāks | Jaunāks »


Pārlēkt uz:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)