404 valsts
#11
Pag, tad es saprotu, ka "iracionālās ekspektācijas" (kas ir mantotas no padomju cilvēka, tas svarīgi!) nozīmē to, ka ir naivi no valsts sagaidīt tiesiskumu un likumu ievērošanu? Jo valsts, kārtējo reizi padomju mantojuma dēļ (un tieši dēļ viņa, tas ne mazāk svarīgi!), savas funkcijas pildīt nespēj PRINCIPĀ? Tāds bija tas centrālais mesidžs?

Un "racionālas ekspektācijas" šajā gadījumā būtu no valsts neko negaidīt, uz valsti nepaļauties un vispār iespēju robežās virzīties valstij paralēli, nekur ar viņu nekrustojoties? Tā?

Nu, es nedomāju, ka ir TIK slikti, kaut arī problēmu valstī visdrīzāk ir vagons un vēl mazi ratiņi.
Atbilde
#12
(2023-09-01 11:29)hobbit_lv Raksta: Pag, tad es saprotu, ka "iracionālās ekspektācijas" (kas ir mantotas no padomju cilvēka, tas svarīgi!) nozīmē to, ka ir naivi no valsts sagaidīt tiesiskumu un likumu ievērošanu? Jo valsts, kārtējo reizi padomju mantojuma dēļ (un tieši dēļ viņa, tas ne mazāk svarīgi!), savas funkcijas pildīt nespēj PRINCIPĀ? Tāds bija tas centrālais mesidžs?

Un "racionālas ekspektācijas" šajā gadījumā būtu no valsts neko negaidīt, uz valsti nepaļauties un vispār iespēju robežās virzīties valstij paralēli, nekur ar viņu nekrustojoties? Tā?

Nu, es nedomāju, ka ir TIK slikti, kaut arī problēmu valstī visdrīzāk ir vagons un vēl mazi ratiņi.

Nu principa tu tad atkārto Eināra Repšes politisko viedokli, ka bijušies padomju monstri tagad uztaisīs ideālu Latviju. Big Grin Un rezultāts ir, ka šie postpadomju pilsoņi dusmojas uz valsti un saukājas 404 Smile , t.i., cilvēki kuri uzvedās tikai racionāli un " neko negaidīt, uz valsti nepaļauties un vispār iespēju robežās virzīties valstij paralēli, nekur ar viņu nekrustojoties"  - jo lokomotīvi vada vidējā izmēra pamuļķi Big Grin .
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#13
Ar tādu talantu atbildēt uz jautājumiem mazsaprotami tik tiešām ir jāiet politikā.

Mani tikai interesē, kas būs tas Laimes lācis (notikums vai kas cits), kurš izmainīs šeit situāciju uz labu? Citādi visi kaut ko runā par gaišo nākotni, gaida, gaida, gaida ... Smile
Atbilde
#14
(2023-09-01 20:08)Zigfrids Raksta: Ar tādu talantu atbildēt uz jautājumiem mazsaprotami tik tiešām ir jāiet politikā.
Mazsaprotama atbilde ir uz neuzdotu jautājumu, tā teikt, kāds jautājums, tāda atbilde. Tā sakot jāsāk no pareizā gala Wink
(2023-09-01 20:08)Zigfrids Raksta: Mani tikai interesē, kas būs tas Laimes lācis (notikums vai kas cits), kurš izmainīs šeit situāciju uz labu? Citādi visi kaut ko runā par gaišo nākotni, gaida, gaida, gaida ... Smile
Hehehe, tā sakot, jāpasūta krava ar banāniem, lai šos "makakas" iedresētu, pātaga varbūt vietēja ražojuma Wink

Bet nu pozitīvāks risinājums ir izglītība, diez vai ka obligātā, bet dzīves garuma - tā sakot atjaunojušas sociālās saites, darīs savu un aiz rūpēm par saviem tuviniekiem, mēs varētu piepulēties, un uzzināt un saprast, ko vairāk bez racionāla slinkuma, ko vēl noderīgu.
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#15
NU, Hobbita jautājumi bija saprotami pilnībā, bet atbilde uz tiem ... ???
Atbilde
#16
(2023-09-02 10:04)Zigfrids Raksta: NU, Hobbita jautājumi bija saprotami pilnībā, bet atbilde uz tiem ... ???

Nu uz Hobita jautājumu es atbildēju ar pietiekami daudz informācijas, protams, tas nav jā vai nē, kā to pieprasa bībele, bet ar bagātu izejas stāvokli aprakstu tālākai analīzei. Brīnumiem es neticēju 90 gadā un turpinu neticēt, un iesaku ari jums jums attiekties pret procesiem Latvijā attiekties ar skepsi un kritisku domāšanu.
Un post padomju būtnes pamata problēma ir sadomazistiskas attiecības ar valsti. Tā sakot valsts, mani izmanto sadistiski, bet nodrošina, lai es saglabātu dzīvību. Un kad izvēlē ir manā pusē, es pakļautos izmantoju sadistiski. Vai Latvijā šis attiecības būtiski ir izmainījušās? Nu gan jau ka nē ... bet tikai ar "jaunam asinīm", proti, jauniem kadriem, tas tiek atšķaidīts.
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#17
Savā ziņā par to atgādina senie daiļdarbi, kā piemēram Andrejs Ūpītis "Sūnu ciema zēni"  - un tā nav kaut kāda pagātnes cildināšana, bet bez maz vai mūžīgās problēmas. Smile
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#18
Valsts pārvaldes iestāžu atbalsta funkciju reformai – 30 miljoni eiro; daļa strādājošo pārkvalificēsies vai pensionēsies 
14. jūlijs, 7:20

Autori: LSM.lv Ziņu redakcija
Finanšu grāmatvedība, budžeta plānošana, vienoti finanšu dati, personāla vadība un apmācības – šīs funkcijas plānots centralizēt zem viena jumta, valsts pārvaldē veidojot vienoto pakalpojumu centru (VPC). Sākotnēji to pārraudzīs Valsts kanceleja un Valsts kase, bet netiek izslēgts, ka varētu veidot jaunu iestādi. Reformas izmaksas prognozētas teju 30 miljonu eiro apmērā. Reformas rezultātā ierēdņi, kas līdz šim nodarbojās ar atbalsta funkcijām, pārkvalificēsies, daļa varētu pensionēties, LSM.lv skaidroja Valsts kancelejā.

ĪSUMĀ:
Trīs gadu laikā plānots veidot vienoto pakalpojumu centru.
Valsts pārvaldes atbalsta funkciju reforma skars 175 valsts pārvaldes iestādes.
Atbalsta funkcijas veiks vienotais pakalpojumu centrs.
Tas atslogos ierēdņus no administratīviem darbiem, būs vairāk digitalizētu pakalpojumu.
Centrā strādās 25 cilvēki.
Kopumā reformai – VPC izveidei un sistēmas uzturēšanai – nepieciešami 29,95 miljoni eiro.
Ierēdņus nav plānots atlaist, viņiem būs vairāk laika tiešajiem darba pienākumiem.
Daļa ierēdņu pārkvalificēsies vai pensionēsies.
Trīs gadu laikā VPC varētu apkalpot 80% valsts pārvaldē strādājošo.
Līdz 2040. gadam cer ietaupīt gandrīz 44 miljonus eiro.

Reforma jāveic trīs gadu laikā

Vienoto pakalpojumu centru (VPC) plānots izveidot līdz 2026. gadam. Tā uzdevums būs centralizēt atbalsta funkcijas finanšu grāmatvedībā, budžeta plānošanā un finanšu vadībā, kā arī mācību un cilvēkresursu attīstības procesu organizācijā, lai ierēdņi varētu veikt tiešos darba pienākumus.
Tāpat tiks sakārtoti un noteikti datu klasifikatori, lai tos būtu vieglāk analizēt un salīdzināt starp iestādēm, LSM.lv skaidroja Valsts kancelejas Valsts pārvaldes politikas departamenta Valsts pārvaldes attīstības nodaļas konsultants Kaspars Ņesterovs.
Sākumā vienoto pakalpojumu centru pārraudzīs Valsts kanceleja un Valsts kase, bet netiek izslēgts, ka centru varētu attīstīt kā atsevišķu iestādi, ja centra funkcijas tiktu paplašinātas un nākotnē centralizēti tiktu nodrošināti vēl citi pakalpojumi.
VPC izveidei un sistēmas uzturēšanai nepieciešami 29,95 miljoni eiro no Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda un valsts budžeta līdzekļiem.

Reformas īstenošanai plānots pieņemt darbā 25 cilvēkus – 12 darbinieki Valsts kancelejā administrēs informācijas sistēmas un palīdzēs tās lietotājiem, bet 13 cilvēki Valsts kasē pārvaldīs klientus un administrēs sistēmas.
Kopumā šo amatu izveidei nepieciešami 1 044 169 eiro no valsts budžeta.
"Šīs ir jaunas amata vietas, bet jāņem vērā, ka tiek samazināts slodžu skaits un kopējais valsts pārvaldē nodarbināto skaits samazinās. Šīs amata vietas domātas, lai nodrošinātu VPC funkciju un uzturētu sistēmu," skaidroja Ņesterovs.

Mazāk papīru, vairāk e-pakalpojumu

Šobrīd valsts pārvaldes iestādes lielākoties pašas nodrošina savas atbalsta funkcijas, bet to dara atšķirīgi un izmanto dažādas informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmas un programmatūru, kā arī algo personālu, problēmu skaidroja Ņesterovs.
Valsts kancelejas uzdevums būs ieviest cilvēkresursu vadības sistēmu, lai atvieglotu cilvēku pieņemšanu darbā, viņu adaptāciju, kā arī atalgojuma, prēmiju, atvaļinājumu pārvaldību.
"Šobrīd lielākā daļa procesu tiek organizēti manuāli, patērējot ļoti daudz resursu, ir papīra aprite.
Darbinieki šādā sistēmā varētu paši pieprasīt nepieciešamo atvaļinājumu, veikt izmaiņas, piemēram, dzīvesvietas adresē, pārraudzīt sev interesējošos jautājumus,"
reformu ieskicēja Valsts kancelejas pārstāvis.
Savukārt Valsts kase visām valsts pārvaldes iestādēm nodrošinās attīstītu finanšu grāmatvedības uzskaites pakalpojumu – būs vieglāk kārtot grāmatvedību, plānot valsts budžetu un sagatavot finanšu datus.
"Tādējādi tiktu izlīdzināta digitālā plaisa, kas bieži vien pastāv starp dažādām iestādēm valsts pārvaldē.
Vieni ir vairāk digitalizēti, bet mazākas iestādes nevar pašas individuāli ieviest šādus risinājumus," norādīja Ņesterovs. Tas palīdzētu grāmatvedības procesus padarīt digitālus un ieviest e-rēķinu apriti.
Ņesterovs arī atzīmēja, ka šī reforma varētu pozitīvi ietekmēt valsts pārvaldes sadarbību ar iedzīvotājiem un uzņēmējiem, veicinot digitālu dokumentu apriti un nodrošinot pakalpojumus attālināti.
Reformas īstenošanā paredzēts iesaistīt arī Valsts administrācijas skolu. Tā ieviesīs vienotu risinājumu mācību un attīstības procesu nodrošināšanai.
"Šādas sistēmas pasaulē ir gana gudras un var palīdzēt ar karjeras ceļu plānošanu, piedāvājot pilnveides kursus un ļaujot darbiniekam vairāk būt iesaistītam savas karjeras veidošanā," paskaidroja Valsts kancelejas pārstāvis.
Reformas izmaksas – teju 30 miljoni eiro
Valsts kanceleja prognozē, ka līdz 2026. gada beigām VPC varētu apkalpot 80% valsts pārvaldē strādājošo.
VPC izveidei un sistēmu uzturēšanai plānots tērēt 29,95 miljonus eiro, no tiem 16,8 miljonus eiro finansēs no ES Atveseļošanas fonda, bet 13,15 miljonus eiro – no valsts budžeta.
Finansējuma sadalījums:
Centralizētas platformas izveide: finanšu grāmatvedības uzskaites risinājumu centralizācija un izstrādne, budžeta plānošanas un finanšu gadības risinājuma ieviešana, infrastruktūras noma, risinājumu licencēšana un pakalpojuma procesu digitalizācija – 10,6 miljoni eiro (no Atveseļošanas fonda),
Projektu vadība –2,5 miljoni eiro,
Projekta ieviešanas komandas darba vietu nodrošinājums – nepilni 200 000 eiro,
Cilvēkresursu, vadības, mācību un attīstības risinājumu ieviešana, licencēšana, infrastruktūras noma, projektu vadība – 3 360 000 eiro no Atveseļošanas fonda, bet 569 086 eiro – no valsts budžeta.
Plānotais ietaupījums – nepilni 44 miljoni eiro
Izveidojot VPC, līdz 2040. gadam finanšu grāmatvedībā paredzēts ietaupīt līdz 41 miljonam eiro, savukārt cilvēkresursu vadībā – 2,8 miljonus eiro, prognozējis konsultāciju uzņēmums SIA "PricewaterhouseCoopers".
"Ietaupījums rēķināts no slodzēm – ja šobrīd kāda procesa nodrošināšanai nepieciešamas 10 slodzes, tad, optimizējot un daļu procesu automatizējot, nākotnē tam varētu būt nepieciešamas piecas slodzes," skaidroja Ņesterovs.
Tādējādi darbinieki varēs veikt citus pienākumus un pārkvalificēties.
Tāpat iestādēm vairs nebūs nepieciešams iegādāties vienu un to pašu pakalpojumu, piemēram, individuāli ieviešot jaunu sistēmu.
Samazināsies arī izmaksas par cilvēkresursu vadības un mācību un attīstības procesu sistēmām. Valsts kancelejā skaidroja, ka, piesaistot šādām sistēmām daudz darbinieku, maksa par tām ir zemāka.
Savukārt līdz 2031. gadam plānots ietaupīt aptuveni 186 slodzes finanšu grāmatvedībā, 154 slodzes personāla lietvedības un finanšu vadībā, kas veido 20% no esošajām slodzēm.
Cilvēkresursu vadības un mācību un attīstības procesos tiktu ietaupītas apmēram 70 slodzes – tas veido aptuveni 52% no esošajām slodzēm.
"Ietaupītās slodzes varētu palikt resoros.
Darbinieku ietaupīto laiku varētu novirzīt iestāžu pamatfunkciju nodrošināšanai, stratēģiskajai vadībai un plānošanai. Tas ļaus iestādēm vairāk fokusēties uz tiešo darba pienākumu veikšanu un problēmu risināšanu, nevis manuālām atbalsta funkciju darbībām, kurām ir liels automatizācijas potenciāls," skaidroja Ņesterovs.
Sabiedrība noveco, funkcijas jāturpina
Valsts kancelejā norādīja, ka visaugstākais potenciāls slodžu ietaupīšanā un optimizācijā ir finanšu grāmatvedībā, jo šobrīd daļa darbinieku ir pirmspensijas vecumā vai pārsniedz to. Šobrīd 37% no grāmatvedībā nodarbinātajiem ir vecuma grupā no 55 līdz 64 gadiem, vēl 7% ir vecumā virs 64 gadiem.
Sabiedrības novecošanās ir izaicinājums lielai daļai darba devēju. Procesu optimizācija un automatizācija ir svarīgs attīstības virziens, lai cilvēki savas prasmes un zināšanas varētu izmantot pēc iespējas efektīvi, norādīja Valsts kancelejā.
Ja iestādē ir citas funkcijas finanšu plānošanā un grāmatvedībā, daļa šo cilvēku varētu pārkvalificēties un palikt iestādē strādāt augstākā kvalifikācijā,
norādīja Valsts kanceleja.
"Reforma ir iespēja pārskatīt, kā mēs strādājam valsts pārvaldē, ieviest modernas tehnoloģijas, kas veicina mūsu darba efektivitāti un ļauj celt arī pašu darbinieku kompetenci, nākotnē veicot augstas kvalifikācijas darbu," skaidroja Ņesterovs.

Reforma ietekmēs gandrīz visus

Plānots, ka reforma attieksies uz 175 valsts pārvaldes iestādēm, tostarp visām 14 ministrijām un 114 ministriju padotības iestādēm, Valsts kanceleju un tās pārraudzībā esošo Valsts administrācijas skolu, kā arī Finanšu izlūkošanas dienestu, Sabiedrības integrācijas fondu, Satversmes aizsardzības biroju un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju.
Tāpat VPC pēc pašu iniciatīvas varēs pievienoties arī neatkarīgās iestādes, vienojoties ar Valsts kanceleju un Valsts kasi par nepieciešamo pakalpojumu nodrošināšanu: Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, Prokuratūra, Valsts kontrole, Saeima, Centrālā vēlēšanu komisija, Augstākā tiesa, Satversmes tiesa, Apgabaltiesa un rajonu tiesas, Tiesībsarga birojs, Valsts prezidenta kanceleja un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.


Redzi Zigīt, tavas vēlmes jau mēģina uzlabot par 30 miljoniem eiro Smile  Vai tu jūties apmierināts tagad?
"Kā cilvēks, kam trūkst pašcieņas, nav dīdzējs, bet nīcējs, tā arī tauta, kurai nav pašapziņas." K.Mīlenbahs
Atbilde
#19
Zini, šajā "valstī" ir bijis tik daudz sākotnēji labu ideju ... Smile Nu, kaut vai AirBaltic ... Reģionā vadoša aviokompānija, kura palīdzēs Rīgai attīstīties par Baltijas lidojumu centru, t.i., igauņi un leiši, ja kur lidot gribēs, - tikai no Rīgas lidostas un ar Air Baltic. Kā saka par zinātniekiem, "lai ko izgudro, galarezultātā tiek ražoti ieroči," tāpat par "valsts 404" varu var pateikt tikai vienu: "Lai kādām idejām ķeras klāt, galarezultātā iznāks sile." OIK arī bija savā būtībā superideja - "valsts" enerģētiskā neatkarība, decentralizēta enerģijas ražošana, kas karu un citu satricinājumu apstākļos ir svarīgi, utt. Kas iznāca beigās? Kārtējā SILE. Vai nav jau redzēts, kad kaut ko optimizē, izrādās, ka ierēdņu beigās ir kļuvis vēl vairāk un arī tēriņu - tāpat. Un šeit būs precīzi tāpat, ja jau pat, sludinot, ka mēs esot nākošie rindā aiz Ukrainas, paralēli paklusām mēģina nofenderēt 220 milj. armijas pārtikas apgādes naudas. Tā kā gaidi vien Laimes lāci tālāk. Atnāks, nešaubies! Un vēl kliņģeri no debesīm lielā skaitā kritīs. Smile

Nu uz Hobita jautājumu es atbildēju ar pietiekami daudz informācijas, protams, tas nav jā vai nē, kā to pieprasa bībele, bet ar bagātu izejas stāvokli aprakstu tālākai analīzei. Brīnumiem es neticēju 90 gadā un turpinu neticēt, un iesaku ari jums jums attiekties pret procesiem Latvijā attiekties ar skepsi un kritisku domāšanu.

Saproti, Tavs domāšanas veids un uztvere nav identiski citu domāšanas veidam un uztverei, līdz ar to, lai kaut kas būtu saprotams, nepietiek ar atbildi, kura atspoguļo kādu piekto gājienu Tavu loģisko spriedumu ķēdē. Citi domā savādāk, līdz ar to ir jāskaidro viss, sākot no jau pirmā secinājuma.
Atbilde
#20
Citāts:Nu principa tu tad atkārto Eināra Repšes politisko viedokli, ka bijušies padomju monstri tagad uztaisīs ideālu Latviju.
Nu te ir vairāki momenti:
1. Ne obligāti ideālu. Valstij nav jābūt ideālai (ok, ideālā gadījumā būtu jābūt, bet būsim reāli, ideāla valsts ir apmēram tas pats, kas ideālā gāze, kas praksē neeksistē), tās tiešām būs "iracionālas ekspetācijas" Big Grin Kaut vai tāpēc, ka nekad nevarēs izpatikt visiem un vienmēr būs kāds neapmierinātais. Kas būtu valsts (un pie varas esošo) galvenais uzdevums - lai šādu neapmierināto būtu pēc iespējas mazāk (un nē, ar to, lai viņu būtu mazāk, mēs nesaprotam neapmierināto aizsūtīšanu prom, pāraudzināšanu, nogalināšanu vai iebiedēšanu).
2. Kāpēc "bijušie padomju monstri"? Ok, ja 90. gados un varbūt 2000. gadu pašā sākumā tā vēl varēja būt štelle, tad tagad? Ar Rietumos dzimušo Krišjāni un Rietumos augušo Egilu - oi, pardon, viņi jau ir history, bet tas nemaina lietas būtību. Rinkijam ar piesiesi "padomju monstrozitāti", vai Evikai Siliņai, kurai uz PSRS izbeigšanās brīdi bija gadi 16 un kura tādēļ vien nekāds "padomju monstrs" nevar būt tīri vai principā?
Citāts:Un rezultāts ir, ka šie postpadomju pilsoņi dusmojas uz valsti un saukājas 404
Atklāšu noslēpumu, ar valsti neapmierināti pilsoņi mēdz būt visās valstīs, arī tajās, kur padomju iekārta nav stāvējusi pat tuvumā.
Atbilde
« Vecāks | Jaunāks »


Pārlēkt uz:


Users browsing this thread: 4 Guest(s)